Friday, December 11, 2009

New Chapter of My Life.....

Syukur.... dah dua minggu lebih sejak aku menjadi Puan.... Sekarang rumah tangga perlu dilalui dengan pelbagai cabaran yang mendatang. Suami yang penayabar dan penyayang. Memahami dan mengerti tentang kerja dan tanggungjawab. So sejak kawin nie aku dah officially jadi Finance Minister untuk kami berdua. Prime Minister mestilah dia. Planning Minister pun dia. Execution Minister mestilah aku.

Tugas dan tanggungjawab kene kongsi bersama. So far Alhamdulillah.... Aku setelkan baju dia plak tolong kemas bilik sikit2 so tak le semak mata memandang... Malam pulak buat Financial Planning. Beselah orang baru2 kawin nie memang KAYA... Kaya dengan kasih sayang.

Tapi tak semuanya indah. Dugaan memang mendatang. Bayangkan hari ke2 duduk rumah mertua aku dah duji dengan ujian yang besar. Tapi Tuha Maha Kaya aku di pihak yang benar. Semua yang ada buka mata dan menyokong. Cuma kadang2 bila orang BENCI boleh jadi SAMPAI MATI.... Banyak2lah baca surah Qula'uzubirabbilfalak........

Lepas insiden selesai sedaya upaya aku cuba tok tak bertembung dengan siempunya diri. Aku takut nanti aku jadi benci walaupun dia cuba untuk menjernihkan keadaan whereby boleh ker... Ikutkan nak wat dalam BI viar kalau terbaca tapi tak paham.....

Terima kasih Ya Allah untuk kurniaan yang Engkau berikan.....

No comments: