Sunday, August 15, 2010

Klinik Buang Bayi

Hmm at last aku tahu gak port ni. Bukan niat nak buang bayi ker... lagi excited nak usaha dapat adela. Tapi lately sejak kes buang bayi ni menjadi2 aku jadi konfius. Aku igt dulu time skolah kengkawan aku paling nakal jer 3rd base ngan kengkawan dia. Skarang dah macam2 bebudak tahu.

Alkisah dulu roomate aku ni berpengalaman dalam hal2 ni. Aku cam tak caya citer dia tapi bila the way dia explain cam tahu kat mana and cycle of fren dia buat aku jadi scary siol. Hmm apa nak jadi dia pon katalah time fom 2 and form 3 adik angkat dia dah ader isi. f cos ler haram kalau halal saper nak buang. Pastu gi kat klinik ni buang plak. Aku tak pernah amik tahu sbb aku tak pernah pergi gynae. Ada skali pegi kat as salam. Sbb apa... hahaha jgn tergelak. Jerawat tue je. Pas 2 hari dah pecah sbb bercukur licin sgt, Kah3.... Len kali jgn ler nak wat Brazillian. Siye aku tak pernah buat. Buat suka hati sniri jer.

Thari aku gi KPJ jumpa Dr. Shukor yang comel. Tolong le siapkan report hubby saya. Pihak HR dah ngamuk dah ni. Dr kata saya cuba siapkan tis weekend. Ramai lak yang kene sakit cam laki aku Slip disc. Macam common plak. Apapun semoga yang orate ke aper ke cepat sihat okay... Tetibe aku amik leaflet tok bersalin. Mengandung pon blom lagi dah amik tok bersalin giler excited. Mana tahu rezki. Aku senyum2 hubby aku pon senyum. Dah2 bulan pose jgn lelame... hehehehe.

Buka pose umah meruta. Balik lambat sbb masuk lambat padan muka. Kol 6 sampai umah then packing balik umah mertua. Sampai umah aku siyes penat giler. Sampai aku mintak nak rehat. Lagi sploh min nak buka hubby kejutkan. Ade ke patut datang umah mak mertua aku leh tido. Apakan daya aku memang letih giler. Bagile aku rehat ek. Malam kang aku tolong aper yang patut.

Pas buka nak pergi terawih pertama sbb aku baru dapat pose rini. Biras aku balikcakap adik ipar aku masuk Klinik Bersalin. Pergi GH leh ckap noting. Masuk wad bayar dia kata nak keluar. Apapun walau aku tak suka takkan nak doakan yang buruk untuk orang. Then aku dengar nama klinik tue macam nama tempat yang x housemate aku gitau leh buang janin. Takut gak tapi takkan aku nak gitau. Aku diam je lah.

Lepas bincang2 aku gi terawih. Balik tue siap2 nak gi tempat bersalin plak. Then cari le tempat ni. Aku blank tanya le mamak dia tunjuk cam dekat Bank Islam tapi ader Klinik Gigi jer. Hmm pusing lagi skali baru aku nampak.

Time aku masuk sini tempat dia macam shoplot bese. Tapi ada lebih kurang 8 bilik tok bersalin aku rasa. Impression susah nak gitau sbb klinik bayar then nak duduk tak ader tempat cuma macam rumah tumpangan bese tapi dia modifiedkan ada bilik air . Ala2 KP 2 bedded. Biras aku kata 1.2k kalau normal. Deposit dia dah bayar. Staff agak ramai gak ler. Adek baby time aku datang. Personnally aku rasa cam klinik tu overcharge tapi maybe standarad rate kot sbb aku tak pernah bersalin lagi so tak pernah survey thoroughly. Ree sama cam KPJ tats why aku tak faham tapi biar ler.

Biras aku gitau dah bukak 5. Hmmm. Tunggu kat tangga. Aku penat. Btol2 penat. At last dah kol 11.30 p.m. Kerusi nak duduk tak ade. Butt aku dah sejuk. Mak mertua aku suruh gi tido atas katil wad. Oh tidak nanti Dr. salah inject. Hehehehe..... Last skali hubby tersayang bawak masuk kerete. Kitaorang tidue bersama dalam kereta tanpa buat apa2. Percaya tak? Iyolah... aku soh dia cerita then aku dozz off.

Kol 12.45 a.m. Parent in law gitau balik dulu nanti diroger. Hmmm then balik trus sleep. Letih nye... aku doakan dia slamat jer. Pagi shaur lom bersalin lagik. Then aku borak2. Citer pasal along. Baby 1st bedah. 2nd-Vacuum. 3rd-normal. 4th-normal. Then dia nak closed shop dah ai.

Pagi aku siap2 nak gi keje dengar dah selamat bersalin. Alhamdulillah...... So jgn under estimate klinik to wokey.... Tata aku dah ngantok....

Meh layan gambar buang bayi....

No comments: