Monday, December 19, 2011

Tips Lelaki Mengurat Perempuan - Antara cara orang mengayat aku dulu

Well, smalam suami aku baca blog dan dia tergelak membaca tips tersebut. Tapi dia tak boleh cakap apa sbb tips tersebut aku gunakan sehabis baik kat dia dan lihatlah hasilnya. Aku kene penyakit "buatan orang". Sembilan bulan plak tue. Macam mana orang lelaki memikat... Mmm aku tak sure sbb aku bukan lelaki dan aku memikat bukan cara lelaki. Tapi berdasarkan pengalaman aku yang dulu antara awek yang sedap mata memandang, kat sini adalah cara yang bese dilakukan oleh lelaki dan beberapa reply yang dia akan dapat.

1. Teknik Mat Rempit
Cuet3x phewit. Besenya korang akan jumpa kat stesen bas, kat kompleks beli belah dan tempat2 yang selalu menjadi tempat lepak diaorang.  Ada yang brani siap datang dekat mintak no tel. Aku selalu buat muka bodo jer. Ada sekali tetiba aku buat aksi kepala teleng dan mata juling. Mcam sial jadi bahan lawak. Kenapa aku tak boleh cakap sorry not my taste. Sbb mereka ni memang temper tinggi mampus karang balik ko tala plak. sbb aku dulu suka jalan sorang dulu shopping ke tgok wayang ke so aku tak berani nak buat cara2 eksyen. Paling sempoi, sorry saya tgah tunggu boifren abang polis datang kejap lagi. Cakap dengan gaya budak innocent dan trus blah dari tempat kejadian.

2. Teknik Mat Bunga Misteri
Hmm aku pernah dapat time skolah dulu. Rose dedication. Hahaa macam siot siap tulis Jejaka Misteri. Pleaselah memang aku anti, tapi ramai gak yang suke sbb sweet dapat bunga. Oleh sebab den brutal, aku buat bodo je. At last baru aku tahu yang member lelaki aku nak kenekan aku. Siot kau. Nasib baik hati aku tak berbunga. Aku tak suka sbb mecam sengal je nak usha tapi tak berani. Pleaselah. Kalau usha aku pon kau tak berani, then bagi bunga alamak memang mengerikan tahu tak. But tak sesuai untuk awek macam aku. Tapi teknik ini berkesan untuk most awek okay...

3. Teknik serah nota
Hmm kat library aku pernah dapat. Hello aku memang rajin pergi library. So bila dapat aku takut mat saiko so aku tak berani. Sekali aku call muka macam saiko... ngeri siot. So aku tak suka menjebakkan diri. Lagi satu kisah abg posmen. Tapi aku respek sbb dia brani walaupn malu. Dia handover nota tue secara sendiri. Tapi masih ramai yang guna orang tengah. Perghhh yang masak adalh orang tengah sbb kau tak tau sampai bila dia brani.

4. Teknik gentleman
Teknik ni memang tak ada kat lelaki melayu atau kat malaysia sbb orang international jer yang ada trait nie. John nama mamat nie. Walaupun dia bukan nak mengorat or mengayat or what the hell yang berkaitan, tapi sumer kawan sekerja perempuan suka sbb dia akan bangun secara otomatik untuk kasi kau duduk walaupun kau tak lawa atau lupa mandi pagi dan 1st time dia jumpa time krusi penuh. Dia akan lapkan sudu dan garfu tok kau then baru dia lap sudu dia. Dia akan tarikkan kusi tok kau bila time makan. Dia akan bawak semua barang shopping kau dan biar kau jalan2 shopping lagi. He is straight okay. Dia juga akan tunggu sampai semua orang keluar baru tolong tutupkan pintu. Kalau naik kereta, dia mesti bukakan pintu skali. Tapi percaya tak dia tak mengurat aku pun sbb dia selalu tanya aku macam mana nak usha sorang awek yang balik ngan aku bernama Shila. Sorry John Shila dah ada pakwe time tue. Aku plak bukan girlfirend material katanya.... But no hard feeling.. Cuma aku suka cara kau layan gossip liar kau dengan Eina dan kami menggelarkan kamu Jake and Rose... titanic sank okay... We are still best friend. Even my hubby, time aku bercinta aku minta tolong buka pintu macam dalam citer samarinda, dia boleh kata sorrilah, bukak sniri okay... Well lelaki melayu ada kelebihan tersendiri juga.

5. Teknik ajak keluar makan
Hmm kalau mamat mcam ni, dia memang brani. Selalunya akan tanya dah berpunya belum then nak belanja makan. Prinsip aku 5x ajak pergi 2x. Kenapa sbb rezki tak baik ditolak dan kalau nak rejek kene cara yang tak menjatuhkan maruah orang. Tapi kalau nak kuar pastikan tempat yang public dan minum air yang dicap halal dan selawat bebanyak. Kene kenal jugak dia orang macam mana okay. Jgnlah mat rempit pon ko nak kata okay tue memang nak mati. Tapi kalau opismate should be okay kot.

6. Teknik Romeo
Pergh antara teknik yang bisa mencairkan hati sesiapa. Ayat dia sampai sanggup kau serah apa saja. Tapi teknik ni pun kurang keberkesanan tok aku sbb kalau awal2 ko nak ngayat camtue mesti aku rasa jijik siot. Dan akan menjadi bahan kutukan. Tapi kalau orang tue memang aku suka. Cakap good morning pon  aku bleh terlena...

No comments: