Wednesday, March 24, 2010

2011 EPP & CC Debt Free

Yes... itulah target.... Kalau aku senaraikan hutang aku dan hubby mesti ramai yang geleng kepala... tapi bila aku baca kat shoutbox and memacam baru aku tau ada orang yang lagi worst... Soalan... adakah aku seorang FM yang teruk.... So far... memang utang bayar on time...Ini summary aku
1. CC memang most EPP... aku buat BT.... Yang tinggal.. Bank Islam jer.. dekat 2 k... tis one target 1 tahun tok setel..... EPP yang lain tahun ini akan SETEL kalau tak ada masalah...

2. ASB Loan dah manyak aku served.. walaupun logiknya aku tak mampu....

3. Rumah ada 2 1 tok rental 1 tok duduk.. InsyaAllah end of tis month dah leh disewakan....

4. KEreta.... my hubby only...

5. OD... dah kurang GILOS... OMG...

6. SAving - Hm... ASB bentuk cash memang tak ada.... tapi kat Thaji ada 500 jer... Yang len.... tah lah...... Saham PERAM (tak boleh dikeluarkan).... RM 5k..... Sbb aku tau kalau jadi kan bentuk cash memang cair.... skang dia akan beku tapi berkembang... SBAR ye.....

So memang kadar bahaya.... tapi aku berani untuk mempertaruhkan.... semua ini untuk masa depan....

Tapi kita kene yakin... Seperti yang aku jangkakan..... kami akan merangkak menujuj ke kaki bukit...

Dengan izin Allah tahun depan akan bertambah lagi 1 biji rumah untuk kami.....

No comments: