Wednesday, March 24, 2010

Ups dan Downs

Hm.... lama rupanya aku tak menatap menatang tenet aku nie... Tak ada masa punya pasal... Mula dengan bulan 1... Apa yang menarik dapat bonos ASB dah leveraege.... dapat bonos kompeni dah masuk saham peram... yang len manyak setelkan utang.... Tahun nie memang dugaan....

MEncabar... semenjak dapat umah duit memang kuar jer... tapi aku yakin akan masuk sikit demi sikit... set up kompeni kuar duit modal... gak sales ada walaupun slow... Dugaan pon ada... bukan senang nak buat bisnes tapi kene yakin.... sejak balik dari tioman aku makin rajin le... mc malas pon tak ada.a... masak pon rajin... tak caya tanya suami tersayang... baper kali jer dia bf and dinner kat luar... bese air tangan isteri tercinta dia jugak....

Mak merajuk sbb lama tak balik Melaka.... bukan tak mau balik tapi umah tak kemas, cuti tak ada.... penat... duit manya kene peram.... hahhahaha... Aku balik gak... so dah setel bila explain kat dia....

Nak story pasal biz.....

AKu baru bukak kompeni... mula2 memang malas better cari pasif tapi kakak aku proposed aku pon lenjankan..... Ni citer sales yang dah masuk and amount so nanti aku akan igt hal2 nie...

1. RM 3OO LEBEY tok PC... tis one from my hubby..... Dah setel duit pon dah masuk....
2. RM 100 lebey jer... 1st month tok our petshop... syukur....
3.RM220 from Hunkis properties.... carikan orang tok sewa rumah.... Share ngan Intan... dia introducekan landlord....
4.100 lebey tok second monthPetwhizz
5. After tis my property.... monthly RM 150.... syoknye....

Rupanya kalau Allah izinkan diam tak diam aku dah ada pendapatan pasif RM 250 sebulan..... memang tak banyak tapi memang membantu ......

Nak tunggu gaji naik RM 250 pon tak tau biler.... After tis aku nak cari lagi menda yang boleh bagi investment gains yang berbaloi.....

1 tings aku belajar... Jagn takut kalau kita berniaga jujur..... So ... let roll babay.....

No comments: