Tuesday, April 20, 2010

Hidup selepas Kahwin.....

Hmmm mesti ramai yang suka bila nak kawin... Tak kurang pula yang pening kepala.... Tapi ramai yang tak perasan dengan pasangann yang dah kawin... Hmm tentang diri ini.... memang ada yang berubah..... banyak jugak ler.... Kalau orang kata lepas kahwin tak ada apa2 yang berubah tipu ler.... aku ada gak berubah....

1. Dulu memang bgun lambat. Lagi sejam nak masuk opis baru aku bgun paling awal. skang 5 pagi dah ada orang kejutkan tolong buatkan sarapan and gosok baju.... Huhuuh... mimpi selalu terkandas... Hikmah keje PJ ni of cos dapat merealisasikan azam bgun awal... tapi bilah lah.....

2. Baju aku basuh seminggu sekali... stok memang byak... skang seminggu 2-3 kali... hmmmm nak melipat yang malas....

3. Pinggan bila dah melampuk baru nak basuh... skang seboleh-bolehnya kemas trus lepas makan.... nanti kene bebel... hmm aku pon kene bebel gak....

4. Duit dulu makan megi pon takpe semata2 nak beli kasut mahal skang stok megi 5 pek 2 bulan pon payah nak habis..... Kasut mahal sampai skang aku x pat beli...

5. Dulu kalau merajuk tak ada orang tahu nak pujuk... skarang kalau air muka berubah ada orang beri perhatian....

6. Dulu pegi dating - skang lagi slalu pegi dating.... dapat pahala lagik....

7. Dulu buat mende sowang2 skang hehehehe berdua lebih baik rupanya

Itulah 7 WONDER things happen lepas berkahwin.....

No comments: