Friday, April 30, 2010

MAPEX 2010 dan MAT KUBUR...

Al kisah MAPEX... Oleh sebab banyak umah dah jual.. bos aku outer proposal aku dgn alasan tak yah spend bebanyak tis time... arghhhh mengang jerk... so aku pun buat cam bese.. konfident umah akan habis jual.. mana taknya 1stdaya time orang lain baru nak warm up aku dah confirm sebijik... ceh... giler bangga.. tak ler.. kebetulan akak ni duduk kat Taman Sri Kasih..... Photostat pinjam kat IJM hihihihi....... Itulah hari pertama.....

Hari ke2... enjin dah panas... memang target nak habiskan 5 bijik.... macam2 customer ada... tapi layankan saje... byak yang tanya pasal open lot double storey.. skrip aku... " We are officially confirm have sold out all the unit except 1 bumi lot", kindly reg for July launch.... huhuhu... ramai gak berbulu dgar.....

Tapi dalam bebayak customer aku memang menyampah dengan kisah seorang mamat kubur... Dari mula aku peratikan yang dia memang melepak kat semua booth... it is either dia ni jenis yang analyze or dia nie memang suka menyebukkan diri.... Sampai kat booth aku aku dgan senyuman yang tawar tanya
Suzy: Ya dik nak tgok rumah...
Mat Kubur: Erm...
Suzy: Adik minat setingkat ke 2 tingkat.. (sbb tgok muka memang muda.. dalam 23 camtue)
Mat Kubur: Awak panggil saya adik.. berapa umur awak...
Suzy: Budi bahasa... takkan saya nak panggi ei...
Mat Kubur:Berapa umur awak.... (agaknya dia dah tau yang aku tenogk dia nie muda)
Suzy:29 tahun... (saje jer tambah sbb mustahil umur dia lebih dari tue)
Mat Kunur: Umur saya 30... (muka awek yang diam kat sebelah dia tersentak)
Suzy: Takpelah saya panggil awak adik.. kan budi bahasa....
Mat Kubur: Itu bukan budi bahasa itu kurang jar....
Suzy: Time nie Lidya dah bagun... and ada kat sebelah aku... okay.... (kami jawab serentak)
Mat Kubur: Customer is always right .... (dia nie memang nak kene pelangkung dengan aku
Suzy & Lidya: Okay.....
Mat Kubur: Apa fasiliti yang ada kat sini
Suzy:Ada lapan 12345678 (aku sebut no macam mengira sambil tgan degan pointer poin kat Upsoming Surrounding amenities) Masjid ada kat sini... kubur pon ada... muka dia tersentak
Mat Kubur: Dekat mana
Suzy: Ni Econsave... jalan kaki leh jumpa kunur nie.... besar.... (aku dah tergeklak dalam hati... Lidya dah tersenyum sumbimg.... Mat Kubur ni dengan malu pon bleah camtue.... Rupanya memang kat booth lain on dia buat kacau... poyo cam minat nak beli tumah tapi sebut installmane nak terduduk.....

No comments: