Saturday, June 26, 2010

Aku nak Beli Rumah Baru

Itu ceklist terkini. Walaupun tak ada duit tapi aku cukup bersemangat.... Utang aku dah start meningkat dah.... Cemanaer nak kambus nie..... Bila aku review... Utang cc ni aku tak patut biarkan melambung.... Tgah plan nak mengambus nih.... Cuba buat cek and belen utang aku....

Secara kumulatifnya.... Aku buat investment tok ASB loan adalah... jeng3.... 140k sahaja... Yang mana bayaran bulanan mencecah...40% gaji aku... Tak apa... orang biasanya tak nampak apa yang aku nampak..... Kredit kad plak.... Meh aku kira....dalam 35% duit aku.... Yang len tinggal tok wit rumah and belanja makan.... Hahahaha.... seb bek leh rembat wit hubby ku.....

Dalam hidup kene ada target... Aku nak "RETIRE YOUNG AND RETIRE RICH". Baru pas khatam buku nie. Tapi aku sedar dengan duit yang aku dapat 140k pas 20 tahun tak besar pon... Tapi bila pikir balik dengan modal yang aku guna tak sampai 10 percent. Dak kira berbaloi2.... Orang keje dekat 30 tahun baru dapat gratuiti manyak tue..... Tapi aku pernah jumpa orang buat sampai 500k... Pergh.... Semoga berjaya.... Individu memang berjaya membuatkan aku terpesona.... Aku pasti pasni dia antara orang yang ada2.... hahahha....

Property Investment yang len.... rumah so far so good..... Sgt2 berharap membuahkan hasil tak lama lagi.....

Petwhizz bulan ni agak tak memberansangkan sbb beselah tokey tak sihat.... Laptop kene rembat.... Dugaan..... apapu kene tahan....

Rumah baru.... memang aku nak beli... Kalau ada reszeki tahun ni juga. Mana tau menag peraduan rumah dutch lady tue... menag kete pon ok... Powerroot jer aku tak terai... Hm meh lah kita terai jer yerk....

Apapun aku tgah scouting rumah... Jalan2 cari pasal dan memacm lagik.... Pening kepala nak setelkan utang... Hahahahha..... berabok nanti....

No comments: