Tuesday, September 15, 2009

Sesak Dadaku di Government Hospital..

Hmmm nak dijadika cerita semalam aku kene buat HIV test.... Erk jgn salah sangka erk... Ini adalah requirement terbaru oleh Jabatan Agama Islam untuk bakal pengantin.. Sok pergila dgn cik abang aku... Datang punyalah awal pagi.. Sampai kat kaunter dia cakap pukul 2.00 p.m ke atas sahaja... Habis nak buat apae pagi2 nie.. Dah lah nak gi kat panel x boleh... Kerajaan sahaja... diulang KERAJAAN sahaja.. takpelah bukan kene bayar pon...

Tak adalah cuak sbb so far aku tahu batasan aku dalam perhubungan.. Lepas kol 2 datang ler... then aku pon amk darah... boss aku soh minta mc dia kata ak yah apply cuti so minta mc aku pon OK jer... Time nak minta MC ceh memula attendan tu cakap x boleh so aku pon explain yang aku datang daripada pagi then kene datang petang balik. Lagipun bos aku yang soh amik tak caya leh kol bos aku... Kakak Misi datang ngan result... NEGATIVe... blood test negative MC aku pon negative.. aku x tau cemane dia explain...

Aku: Saya kene dapatkan MC sbb dari pagi saya datang then petang datang balik. Lagipun boss saya suruh saya amik MC

Attendan: Kita memang x bagi MC sbb awak cuma buat blood test lainllah kalau awak datang sbb sakit.

Aku: Tapi encik boleh tak tolong explain kat Dr mengenai situasi saya?
Misi: akak dah cakap ngan Dr dia kata NO. Takkan nak masuk bilik dia lagi awak tak paham ker... (Aku yang x poe mula la berapi, cik abg aku relax jer sbb dia tau nanti mesti aku meletop... so x yah nak kecoh2)

Aku: Ok kalau tak boleh bagi, saya akan tulis surat pada pengarah menceritakan kedudukan saya dan CC pada Dr dan HR saya saya faham polisi hospital tak ada masalah... Unit aduan di mana? (Time nie sume dah angkat muka. Budak muda ni kemain lagik)

Attendan: Tak boleh la macam tue? Apa kata amik nombor sekali lagi cakap je ngan Dr awak sakit (nak soh aku menipu)

Aku: Semua orang ada polisi. Saya keje ngan swasta yang bukan suka2 boleh tak datang pastu cakap sakit. Kalau cik dapat nak tolong saya cuma nak jumpa Dr jelaskan kedudukan saya sebelum I lodge a report. I believe she has the rights to know what I want to put in my report...
Attendan: Sekejap saya cakap dgn Dr.. ( x sampai 15 min dia soh aku amik no balik n pegi bilik no 8)

At last aku dapt gak MC... jumpa DR aku explain kat dia dia pon paham tapi muka memang dah cam tapai (masam2 tapi nak manis ler)

Yer2 dapat mc... Yaho... kalau tak melayang duit aku.....

So memang sesak le aku pegi sepital ni asik dpt SOUR experience jer.. Hopefully pasni jadi better ler...

No comments: