Saturday, July 3, 2010

Cerita Terkini...

Aku agak sebak mengenagkan nasib kami. Mana taknya. Alkisah duit kami yang terbegkalai.Kami bukannya tak ada duit. Ada... tapi masih belum layak untuk berada dalam situasi selesa. Agaknya sampai bilalah nak kene hadapi. Baru setahun aku dah komplen. Manusia oh manusia. Skang kepala pening and pusing.

Bengang. Mengkek... semuanya ada. Naik mereng plak pikir. Akhirnya aku nampak jalan untuk teruskan. Bayangkan lah skarang baru 2hb. Aku cuma tinggal seratus jer tok survive. Cane ek.... Nak pinjam kat parent pantang ler... duit depa yang 4 rat pon lom sempat bayar. Nak tambah lagi ker.... Argh.... sedihnya keadaan yang melanda. Mungkin duaan tok kami. Nasib baik masa senang beingat jugak kalau tak lebih parah agaknya.

Skarang ini adalah cabaran tok aku hadapi. Jgn sedih dan jgn macam2. Aku redha dengan dugaan ini. Cuba tgok budak yang kat rumah Tititan Kasih sampai kene halau dari rumah. Walaupun situasu mereka lagi teruk, aku seharusnya bersyukur sbb hingga hari ini aku masih belum menghadapi situas sebegitu.

Hidup kene belajar unutk susah baru kita tak takut untuk susah. Bila kita dah susah, baru kita akan berusaha untuk senang. Terima kasih YaAllah sbb permudahkan laluan untuk kami.

No comments: