Monday, July 12, 2010

Jiran-Jiran ku....

Smalam tok pertama kali aku pergi meeting tok bangunan yang aku duduk. Aku pon dengar komen... Sayang AJK yang terlibat tak turun. Aku rasa tanggungjawab bukan senang nak pikul.
Tapi aku memang respek dengan pengrusi aku Abang Samizi tak silap nama dia. Dengan paperwork yang dia buat, inisiatif yang dia buat memang teror. Bukan semua boleh jadi macam dia. Good job bro.

Kat sini aku nak kenalka jiran2 aku. Yelah kita kan berjiaran.....

1. Abg Nizam, Kak Noor dan Aiman.....
Ini satu kompound ngan aku. Hmmm boleh kata oka orangnya. Pertama kaliaku masuk rumah dia aku btol2 insaf dengan dalaman yang kosong. Btol sangat sederhana. Abg ni tiap minggu akan masuk askar wataniah. Malam jual berger. Nak survivekan..Good luck bang. Truskan usaha abang...


2. KakAmy dan suami.
Akak ni jadikan umah dia untuk bersantai.. lepak2 and macam2 lagi. Orang terlebih kaya... sbb buat homestay dia tak marketkan pon.... Hmmmm rezki dia lah kot....

3. Pak Cik Mohamad.
Aku memang tak braper ske dgn cara dia mula2. Tapi bisnes is bisnis. At last dapat closekan untuk dia..... Budak yang duduk budak PLKN....

4. Minah sampah....
Baca entry pasal dia so jgan harap aku nak manis muka ngan dia..... NYAMPAH.....

5. Bangla.....
Time dia masak kari.... bau mengancam...

6. Adik celcom...
Nama aku tak pasti, tapi memang dia promoter celcom kat Giant

7. Ayol...
Aku gi time dia kawin kat Palma Jaya... tue jer....

SO kira pengetahuan aku kat jiran aku tak cukup masak lagi kan3....

No comments: