Saturday, March 19, 2011

Filosofi bengong

Aku tak faham kenapa ada orang lebih utamakan duit daripada perasaan orang lain... apa keutamaannya duit kalau kita hilang atau menyinggung orang yang dekat dengan kita. Rasa sunyi dan sedih akhirnya.

Ya... betul kadang2 keadaan mendesak... Terus terang aku terkilan dengan sikap kau yang hanya menampakkan RM daripada kesusahan yang adik sendiri alami. Yang kau tahu kalau tak dapat RM kau bakal berdepan dengan masalah. Filosofi yang silap sebenarnya. Duit memang menyebabkan ramai yang rabun mata dan tak kurang juga dengan yang buta tapi tak sangka berlaku pada diri kau.

Kalau semua orang boleh berfikir sepertiku... Entahlah... tak semua sanggup berfikir sepertiku. Adakah nilai wang lebih tebal dari darah daging sendiri. Adakah wang juga bakal meretakkan kami. Adakah wang juga mampu mengukuhkan hubungan kami. Adakah itu nilai sebenar wang. Bukankah ianya hanya diperlakukan dengan nilai. Adakah ini erti semuanya.

Entahlah saya juga pentingkan duit tapi bagi saya duit bukan segala-galanya. Jgn sampai nak berzikir pun sebut duit.

YA Allah, aku poho agar dirinya berubah... lebih mengingatimu dari mengingati duniamu....

No comments: