Thursday, March 24, 2011

Cita-Cita 1 - Misi dan Vii

Ok skarang aku kene tetapkan satu ruang untuk cita-cita aku. Then boleh evaluate balik sama ada cita-cita aku perlu dikembangkan atau tidak.

Kerja - Baru naik pangkat. Memang cita2 nak jawatan tapi aku masih bercita-cita untuk jawatan yang lebih tinggi. Aku perlu lengkapkan diri dengan semua keperluan dulu. Ilmu itu yangpaling penting.. Aku kene banyakkan baca buku. Kene hadiri kursus yang tertentu untuk mepersiapkan diri dalam cabaran yang mendatang. InsyaAllah......

Kewangan- Aku nak langsaikan hutang kredit kad. I mean all the Balance Transfer and Easy Payment. Aku nak kurangkan.... 50%. Shud be tercapai bulan September 2011, Oktober 2011, dan December 2011.
Aku nak mempunyai simpanan yang banyak. Sekurang-kurangnya 5x gaji suami isteri. Skarang ni baru ada 1 bulan. Itupun aku kuarkan bila keadaan mendesak. Tak boleh cenggini.
Aku nak beli saham blue chip. Nak menjinakkan diri dalam ilmu ni. Kene cari ilmu.
Aku nak bayar sebulan advance payment untuk semua komitment. Skarang cuma tinggal 2 komitmen je yang belum tercapai.

Kahwin- Dah kahwin. Dapat suami yang baik penyayang, handsome di mataku..... Aku nak bagi zuriat untuk dia. Zuriat kami.....

KeTuhanan
Aku nak solat cukup dan ibadah seiring dengan kesyukuran ku padaMU

No comments: