Thursday, August 11, 2011

My Property - Lampu tak pasanglah.....

Agak terkilan sbb usaha abg Samizi untuk menyelesaikan JMB tak mendatangkan kejayaan. Hmm aku nak bayar tapi tak ada orang nak kutip. So biar je dulu. Sebelum ni pon aku tak pernah miss. Apapun selaku tuan rumah yang kelas. Aku telah memasang lampu untuk keselesaan tenant aku. Tahun ni punya hamper aku tgok bajet sbb rumah lagi satu baru bayar RM 150-00. Sabar jelah.... Hujung bulan ni aku mintak le...

Habis kene sebijik rumah RM 85-00 darab 2. Pempaham jelah..... Nasib baik lokasi menarik so tak menjadi masalah untuk masalah2 kecik ni. So apa lagi yang aku nak ejas yerk...

Hmm aku dah pasang lampu tak adelah bergelap. So aku tolong bayar RM 10.00 tetiap bulan nak kaver duit api. Kira oklah. Tapi igat aku bukan bayar kat korang kat TNB terus. Aku nak tgok bil dulu. Kalau setakat RM baik tak payah. Sbb apa aku pasang lampu. Baru ada chi elemen.

Then ada sebijik rumah nak jual sebelah bro Zaidi. RM brape gua tak cek. Igt nak pass kat Edi or Shawal. Member hubby aku. Tapi mari kita tgok kronologinya dulu okey... Kalau tak aku sambar so rumah lagi satu tue free... Tapi aku rasa nak tunggu yang lelong. Tak lama lagi tue... Sabar ye....

So this month apa yang kene buat - kiranya macam TO DO LIST ler...

Rumah-rumah sewa aku

1. Pasang lampu kat luar - DONE
2. Tukar bulb lampu - bulb dah beli tapi belum tukar- ada orang nak ajak anak dara tgok wayang... Grrrrr babab kang
3. Tukar lampu bilik air - bulb dah beli tapi lum pasang.
4. Tombol pintu termasuk tombol pintu rumah aku....
5. Jamban - penting ni sbb nak bertapa senang...
6. Tangga - I wish Abu n Epul were here.... Adoi sape mau buat Irham ka...

Markah aku cuma 1/5 jer... Mana boleh camni...Ramadhan menjadikan alasan...

Rumah aku

1. Langsir - Done - Exclusive lagik tapi bajet... percaya tak... Tak caya sudah...
2. Sofa-Done - Takpelah tahan 5-7 tahun.... sdap tidor tue...
3. Almari buku - RM 300 raya ni aku nak beli... tak le sepah umah aku...
4. Rumput Mutiara - Pergh sekaki RM 4.00 kalau market RM 8.00... rasakan.... takpelah... rumah seniri kenalah cantik yerk...
5. Tombol pintu.... siapa tau tukar roger aku...
6. Tinted - Aku rasa RM 300 nie...
7. kABINET - uMANG AIH... 7K... ADEH...

No comments: