Thursday, July 25, 2013

Baby Sitter ku dan Baby Sitter Dia

Baru-baru ni sorang kawan bagitau yang baby sitter jaga tak cukup seminggu tapi amik duit full payment.... The siap publsih conversation melaui iPhone canggih (aku masih pakai Samsung Serious Loser -SL).. Ramai komen soh cari baby sitter lain segala bagai... Aku cuma komen yang maybe sebab dia tau ko dapat Bantuan RM 500 dari Gomen... So Amacam.... 

Komen aku just simple, 1st jangan sekali-kali anggap mereka ni bekerja sebab mereka tolong jaga baby. Nak yang kerja rasanya Nursery lebih sesuai... Kadang-kala kita kene lebih kurang (tapi jangan sampai kene pijak kepala) Apa yang aku nampak mungkin time nak raya jadi semua orang jadi sedikit sentap bab2 duit ni termasuk aku... Jadi bila perkara begini berlaku apa penyelesaiannya....

Macam yang aku pernah cakap dulu dalam entry http://suzieynieyta.blogspot.com/2013/02/3-bonus-untuk-pengasuh.html. Bila kita dapat rezeki, yang menjadi hak kita adalah jumlah yang kita sedekah sebab yang lain tiu adalah milik Bank, Telco, Jusco dan sebagainya.... So jangan stress... apa yang patut kita buat adalah niat bersedekah.... Cewahh macam bagus aku cakap...

Berdasarkan cerita Mak Ngah yang jadi Baby Sitter. Amount dia memang Fix. Walaupun cikgu cuti balik kampung 2 minggu. Jiran sebaris yang mengasuh pon macam itu.. So mungkin bagi sesetengah orang agak berat sebab time seminggu dah bagi kat babysitter supplemen... kos lagik... Bincanglah baik2 dengan baby sitter yerk....

Okay untuk pastikan entry ini tidak berat sebelah... Kepada baby sitter, selamat menjaga anak dengan penih kasih dan sayang....

Untuk baby sitter aku pon macam itu raya ni cuti dekat 2 minggu tapi sebab aku ada rezeki lebey sket.. so layan kan jelah...

No comments: