Thursday, August 13, 2009

Banks owh Banks...

Tah ler... Rini horoskop dah gitau yang property memang down tok Aqua yg keje property line. So bayangkan aku duduk cnie dari pagi sorang customer pon tak ada... Sib baik semalam reporter datang.. tapi PR aku plak salah type ske... Argh.. Stress... tensen.. bosan...

Masalah bank yang ku hadapi Bulan ini...

1. Aku gi bank setel kan masalah dak eib.. deng2.. tak cukup RM 10. Terpaksalah aku korbankan wit RM 50 aku. Beli roti then dapat wit RM 10... Dah kene korban wit aku nak wat cemaner... Sape soh tak ada RM 10. Tapi aku niat nak sedekah kat orang luar bank tah kenapa hati aku kene blok sama ada Setan atau Tuhan.... Maybe lebih afdal tok aku bayar Zakat kot... Kalau banyak duit bagi Kapal kat Dr M supaya dia bleh anta makanan kat Gaza. Sbb pada pendapatan aku anak yatim kat M'sia kira mewah tau tak...

2. aku nak kekahkan wit AS1M... Duit hantaran saje jer alu parking kat sini. Sekali tue tak bleh.. Hangin bangat... So maybe kene pegi PNB

3. Buku ASB aku ilang.... Argh... satu2nya sumber pendapatan terdesak aku.. Isk2 pening2 ujung bulan makan megi nie... Tak per.. Kari, Tom Yam Asam Laksa... letak tlor.. roti pon sedap.. Erm dah nak pose pon.. Gati pon tak habis... nasib2

4. Bonus ASW tak dapat pon apa nie... ke aku awal sangat tutup bulan 8 kan... adei... Macam wit banyak sgt aku tgok belen 104.00 kah2 ada ati nak tgok bonos...

5. RHB- bila nak disburse wit aku.. Peram lelama wat per.. bukan leh buat tapai pon... Cepat ler.... Aku nak wit..... its my money... Ceh kerek banker nie.. Takpe nanti aku submit case bebanyak baru tak menang tgn korang2...

6. HSBC- Erm banker sowang nie memang nak kene wit tepi dia dah joli nie... Takpe nanti time ko meryu mintak case aku kenekan interest kat ko...

7. Public Bank - Ada ke patut aku kene caj RM75 to kredir kad. Dah le aku memang tak guna... sekali je kot time beli kayu tok kandang arnab.. Hangin satu badan.. Last month dapat cash back RM2 lebey.. Perg bosan... Aku kol pagi nie dia kan mengwaivekan... Mintak credit line tinggi tak bagi.. aku nak beli peti sejuk 8 pintu... Takpe2 berlagak ngan aku.. ko siap ko.... bulan ni ko buat cash back kan.. aku akan pastikan aku dapat maksimum.. Tok pengetahuan Aku gi giant tok shopping sengaja aku soh dia swipe 3x... Erm tinggal lagi 5 kali jer.. Masuk guardian aku wat swipe 3 kali gak.. Satu swipe RM 20. Customer cam aku kan bijak.. lagipun tak ada minimum amount kan3... Bulan depan leh aku makan sushi.. Pas nie nak tepon MAXIS soh dia transfer bill aku kat PBB.. Padan muka korang nak caj aku ek.. Aku caj korang plak.... Lagi satu emas aku bila nak meletop nie... asik mendatar jer... Nak gadai pon rugi RM 88... Geram btol.. sabar2 baru brape lama.... Azam n cita2 aku nak ada 10 kg emas then leh senyum lebar jer sampai tua.. Skang baru ada 20gram. 10kg = 10,000 gram. Ratio ngan aku ada skang 0.1%.... Sebulan 0.1% pon tak dapat.. tapi sabar... mana taua aku jumpa lobong emas

http://mygoldprice.blogspot.com


8. PNB tah bile nak bagi sijil SAB aku... Geram jer...

Sumer bank buat aku akit ati.. Tak mau kawan korang....

No comments: