Friday, May 27, 2011

My Challenge - Part 1

VavaVoom... Sebenarnya ini adalah tujuan untuk mematangkan diri dalam perancangan kewangan.... Okay aku telah memetong kad maybank... Dengan tak sengaja mereka nak hantar kad baru tapi bukan sbb aper... nak bagi aku kad yang free for life.... Hutang aku kad mereka tak banyak pon tak sampai 1k... so kira aku ni masih pengguna yang smart... and debt still manageable... Belen transfer aku dah buat.... Yang lagi satu akaun dah habis aku bayar tadi.. amacam bebeg tak cara aku....

Hong leong... agak keberatan nak putuskan tapi aku putus terpaksa... Last sekali pakai tuang minyak sbb wit dah tak ader... tapi bulan ni sesuka hati je membeli groceries... dah thats it... sila jadi tukun kat dalam kotak kad yang telah di potong.... Ops baru aku perasan last skali i guna masa kat Focus Point... kene pakai spek... Orang dah kata aku macam Cikgu... Kat sini hutang tak banyak cuma 1.3k jer... Still manageable....

Ermm nak dijadikan cerita kali ni aku akan mencabar diri 100 hari tanpa CC... Tgok berpa lama kita boleh bertahan... Sure boleh bertahan... Sure boleh bertahan... Sure boleh bertahan.... Agak goyah juga imanku tapi aku kene yakin dengan keputusan yang aku dah buat...

So skang dah 27/ 05 / 2011 - Average Dah berape hari... 27 - 18 - Huh dah sembilan hari.... Okay aku akan listkan dugaan yang datang okay..... Maybe updatekan setiap kali terduga.... Sempurna btol... wakaka

1 comment:

Suziey said...

Argh... baru sepuluh hari gua dah rasa bahang....