Saturday, May 28, 2011

Movie Marathon.....

Hmmm masa Tak Anne lanje makan di Bagan lalang, otw ke sana, tetiba hubby aku bersuara

" Sayang kita pergi tgok wayang nak ?"

"Tak mau u kene ajak i macam kita bercinta dulu...." ngeh3 aku nak tgok dah dekat 2 tahun ni masih ada tak kesungguhan dia untuk mengurat aku.

At last tefon aku berbunyi, sambil tgah drive kitaorang borak2 macam tgah bercinta dulu...... Hahaha I miss the moment. Sekali sekala layan jiwang okay gak... At last dia kata nak bawak aku blanje 2 movie dan the best part is dia suruh aku buat sandwich sardin masuk wayang. Hahahaha time kitaorang sep wit nak kawin. Aku buat sandwich telur dgan air mineral. Sekali bukak bekal bau telur semerbak... Adush... Memang kelakar... but really sweet... Skang tak rasa lagi mende tu sumer.

Esok aku balik lambat, hubby pun lambat. Aku goreng sosej sementara tunggu dia balik. Tak bawak bekal la... Tapi i pakai baju baru yang i beli on9 tue.... Then sampai wayang aku amik tiket... Oh cerita Nur Kasih The Movie dan Pirate of the Carribean....

Aku tgok Nur Kasih.... waduh.... memang memainkan perasaan... Perempuan syok kot tgok lelaki cam bosan sket... Air mata bergenang jer... Macam2 dugaan... dan memang realiti yang sebenar dalam kehidupan... Ketabahan, kesabaran, kesedihan dan kegembiraan... Ada sikit2 persamaan antara aku dan Nur Amina...

-1st kawin ngan orang yang tinggi... hehehe
-2nd lambat sket dapat baby
-3rd kene jaga suami dalam sepital
-4th suami saya sayang saya....

hehehehe kalau amik aku sure leh menjiwai watak dengan syarat, heronya hubbyku... Walaupun kritik kata macam2 tapi i really love the story and cinematography... Superb...

"Penceritaan, Penjiwaan dan Pengakhiran.... sesungguhnya cerita ni memang best... bergenang air mata .... memang pandai mainkan perasaan... Oh my God.... Seorang ibu, seorang suami, seorang anak, seorang isteri... Mungkin sbb cerita ni islamic sket so tak banyak "pendedahan" yang menyebabkan kritikan tak bertauliah... adake patut kata terlampau banyak nak diceritakan... Nasib baik aku tak terpengaruh.... All the to the TEAM...." (snippet to NKTM FB)
Macam biasa Captain JAck Sparrow... this time walaupun tak ada Pretty Elizabeth and Gorgeous Will Turner... hmmm It give me a new perspective of the Pirate life.... Klakar habis.... Syok juga...Lepas menangis... ketawa mengekek2... Yeyyeee

Thanks to my date anyway.... Last skali makan bege Mc De...

No comments: