Wednesday, May 25, 2011

Rezeki dan Rezeki....

Allah datangkan rezeki dalam pelbagai bentuk.... aku percaya dan wajib percaya itu semua... Orang kata Qada dan Qadar... Hmm itulah realiti kehidupan.

2011 - Rezeki ku Alhamdulillah... bonus yang boleh buat terkeluar biji mata... Dan juga increment yang boleh kata besar... dan juga.... Ermmmm naik pangkat lagi... Saya dapat beli saham bank rakyat... dapat rumah baru.... rumah apartment dapat disewakan... Hmmm diam tak diam rumah dah tiga bijik... diam tak diam saham dah bertambah... diam tak diam hutang mengurang... diam tak diam suami makin sayang....

So mungkin rezki baby blum lagi so kene sabar okay... Kadang2 orang lain tak faham... asik kata aku ni cari harta dan merancang dan macam2. Orang tak faham situasi aku... Aku tgok macam mana orang lain susah dan berhutang sini sana nak besarkan anak. Aku tak mau jadi macam tue. So kene sabar dan sabar...

Takkan aku nak cerita semua rezki yang Allah bagi kat atas... takkan aku nak cerita semua nikmat yang dia bagi... So skarang better aku jawab tunggu Allah beri....

Rezki datang dalam pelbagi bentuk, kita manusia kene sentiasa bersyukur.... ALHAMDULILLAH......

No comments: