Thursday, July 28, 2011

I am Sup Dead.... Seriously Need Motivation for Me to Work

Entahlah.... Aku pun dah mula rasa "Separuh jiwaku pergi"..... I seriously need motivation for work... Ya Allah kau permudahkan untuk aku memperolehi kejayaan di dalam bidang yang aku ceburi. Jauhkan diri ini dari api cemburu sesama manusia.... Apa yang saya mahu dalam hidup ini.... apa yang saya mahu bila saya kerja... Kerja sekarang... apa yang best...

Erm.. terus terang kerja sekarang best sbb dapat tolong orang beli rumah. It is such a satisfaction bila dapat bantu orang beli rumah... Dan rasa puas hati bila dapat memberikan khidmat terbaik... Gaji... mungkin sbb aku tak berbelanja berlebihan jadi tak merasa terbeban.. I have the luxury to do what i want with limited money that i have. So aku tak riso sangat... Because... My other investment have started growing....

Boss.... Entahlah... skarang memang dia super tak suka aku... Mungkin kerja aku tak memenuhi standard dia. Cuma half pass six.. So aku rasa down. Kenapa asik bagi aku kerja yang tak mendatangkan faedah. And everything want to be tabulated... Arghhhh stress tau ngak... Aku perasan nak comparekan aku dengan collegue aku... So now I have to struggle and show what I have then bla... Sbb other colleague akan rasa tergugat bila aku memulakan proses transformasi... What ever she want I will give until the time I want to bla...

Banyak interview yang aku pegi ker... Ermm ada yang dapat.. ada yang tak dapat... so cuba bayangkan... maybe aku makin tua dan makin tak berapa laku... atau mungkin belum rezki aku... Apapun aku redha sbb memang belum rezeki aku... Kalau dah rezeki dan kita harus bersyukur....

Rakan2 hmmm macam biasa semuanya.... Makin sibuk mengejar duniawi seperti aku... Biasalah manusia bila dah tua baru aku mengerti apa itu hakiki... apaitu yang patut aku kejar dari dulu... Harap aku sempat menuju ke alam itu....

So apa aku patut buat untuk memastikan motivasi aku tinggi...

1. Berubat - Insya Allah 30hb aku akan berubat dan memastikan aku sentiasa tinggi....
2. Bertaubat - mungkin ini yang kurang..., so jadikan ramadhan ini sebagai bulan penuh rahmat untuk aku.....
3. Berzikir -  Aku akan usahakan sebaik mungkin....
4. Bersedekah - amalan yang juga kurang bila aku mengumpul kekayaan...
5. Beringat - skarang mungkin aku tak perlukan kerja... Akan datang mungkin aku akan desperate giler... Jadi sementara Allah bagi aku seharusnya buat yang terbaik untuk amanah dia....
6. Bangkit awal - Subuh skarang 2/7 tak buat... cuba kurangkan tak buat.... Insya Allah jadi 1/7 pulak... Isya' semakin rajin....

No comments: