Wednesday, July 20, 2011

MSM - Saham Felda yang aku tunggu tapi terlepas....


Geram je setiap kali aku beli gula. Tapi kita cuma merancang tapi Allah yang tentunkan. Aku memang nak beli saham nie. Setelh kupujuk hubby ku. Then proposl saya  direjek. Hmm sabor jelah. Ok skang aku nak bagitau kenapa aku nak beli saham nie...

1. Rege 3.38 so kira okalah....
2. Potensi untuk naik jadi 4.38 at least singgit setahun memang ada...
3. Gula adalah makanan ruji beb...
4. Ada wang lebihan....

Kenapa hubby aku tak bagi beli...

1. Rumah baru duduk - Sangguo tue aku guna kertas surat khabar untuk tutup sliding door... Tak mau kuar duit beli langsir.. Padahal bukan tak ada duit pong...
2. Sofa tak ader... Beli 2 biji letak kat umah sewa... memang cantik perangai kan... semata mata nak rumah sewa market... tuan rumah duduk atas karpet
3. Duit skang memang dah lebih dari cukup so dia suruh aku settlekan utang petronas kat mak dulu
4. Duit Lawyer tak bayar lagi... Memang my fren lawyer tue tapi kita kene pikir piuk nasi orang jugak okay... Jgn nak sapu sumer... then berhutang
5. Learn to let things go.... Don be greedy baru rezeki datang lagi

Hmmm hubby kata aku seolah2 tak bersyukur and tak enjoy dengan duit yang aku ada skang... So aku terpaksa batalkan niat aku untuk beli saham tue... So here goes my RM 8000
1. Galaxy SL - 2 biji satu tok aku satu lagi tok suamiku... So tak ler aku bler2 hehehe...
2. Downpayment sofa custom made - RM 500 hmmm nak raya sok baru sampai... nak buat aktiviti tertentu pon tak ada masalah sbb tahan... wakakaka
3. Insuran rumah - segala barang kemas erabot dan memacam lagi telah saya insurankan sebanyak 40k je...
4. Baance I paid my ASB loan yang tertinggi installmentnya... Thanks to the courteus staff yang menyebabkan saya mengkak je bilamana mereka menelefon....

So moral of the stories... opportunity banyak sila bayar duit emak...

No comments: