Thursday, November 8, 2012

Tips untuk kurus selepas bersalin....

Hmmm susah nak bagi tip s untuk teknik nak kurus selepas bersalin tapi aku rasa ramai yang tanya wow.... cepatnya turun.... Ada jugak... mak buyung yang seangkatan tak turun.... lagi thats depend....

First... masa pantang... believe or not sebab dijaga oleh mantan guru besar... Aku akan pakai bengkung... bertungku pagi-pagi dan beranggang petang hari.... Kenapa sbb aku memang mempunyai motivasi nak kuruskan badan... Then makan lauk pantang yang memanng tak best....

Secondly... time ni memang pantang je makan.... Jauhkan sket dari makanan... Ada orang sengaja letak roti sebelah tapi aku memang tak letak.  Minum susu selalu dan minum air selalu sbb breast feed.

Thirdly.. mandi air panas... air herba dan macam-macam lagi untuk memastikan pelancaran darah...

Fourthly... rasa nya itu jer yang aku buat... so selepas 4 bulan boleh pakai balik baju lama....

1 comment:

Anonymous said...

hai blogger,your blog look nice,please visit my blog back.. :)

http://goo.gl/VimZF