Friday, February 13, 2009

Banks ow Banks....

Wo.... dah lama nak citer mende ni tapi baru terfikir nak citer....

Kadangkala kita suka kat bank especially bila time leh cucuk duit (gaji le..) time kadangkala bole buat menyampah. Ada yang phobia dan tak kurang jugak trauma... Tapi aku penat gilos......

Nak adikan cerita Buku Bank Rakyat aku, dipegang oleh dak along... Hmm rajin sket nak simpan2 duit.. Sudahnya lepas kira calculation bonus aku pon nak masuk kan wit dalam ASB.... sbb ni kan awal tahun leh leverage the money at least dapt le 2-3 rat free.. sape nak kasi kalau bukan ASB (kalau ada duit le...) bonus ma... Lepas dah hilang aku pon pergi lebuat repot... Meh sini aku citer prosedur...

1. Mula2 isi borang, cam bese kene beratur... Pastu gi beli setem.. beratur lagi... then g LHDN... hmmm kene matikan setem... Then datang balik baru bleh buat buku.... Total kat sini aku kene dekat (Setem 10 + Buku baru 15 + Parking LHDN 2.40+ Parking Bank 0.50 + Potosata buat dalam bank 2.00 + Lunch.. kene belanje adik aku makan 12.50) Pergh.. kat sini dah kene 56.90... Skait siot.. tapi bila pikir return dalam ASB nanti aku pon senyum je... Sabar le skit... So skang tutup buku lama and buka buku baru...

Aku pon dah stat le nak masukkan wit dalam akau ni tapi malangnya..... No akaun lama tak bleh pakai le.. kene pakai akaun baru.. Hm kene cas 1.00 sebb rejection.... Geramnya..... Sabar2

Masa aku terbuang around 3 jam sey...

2. Ni pasal buku ASW... bayangkanlah aku memang wit kosong kat dalam tue tapi nak buat gak... So kene (Buku 15.00 + Setem 10.00 + Wit sumpah 4) tapi at least dapat setel dalam masa 1 jam je...

Kat sini nampak sangat yang aku tak suka g bank kalau nak buat prosedur2 nih... Menyakitkan hati.... Hampehh....

Bayar bill pon wether online or pakai cek... Tak mau beratur unless kebetulan....

Oleh itu.. saya berjanji akan menjaga buku simpanan saya dengan baik... Sekian terima kasih....

P/s: Buku bank rakyat Along dah jumpa... geramnya..... Rupanya dia simpan kat opis...

No comments: