Monday, February 23, 2009

Muhasabah......

Hmmm wat happen semalam cam bese aku gi keje kol 11.00. Penat giler pagi tue... Tapi kugagahkan juga. Nak dijadikan cerita petang tue Izzu ajak gi sepital tgok Nenek dia.

Mula2 kata lepas Asar.. dalam pukul 5. Aku pon baru nak terlelap dia kol kata awal sket... Hm... Baru nak melayang.. Belum sempat pasang tiles lagi.. Hahahaa...... Akhirnya aku pun bersiap2 nak gi sana.

Dia gitau Nenek dia dah berumur gak. Lebih kurang sama umur ngan Tun Dr. Mahathir. So aku g terkejut gak tgok nenek tue. Btol2 tak berdaya. Aku cuma doakan agar Tuhan tak duga semua orang lama cenggitu. Aku tgok bibir nenek tue pecah2 dan berdarah. Mesti sbb kering. Pastu aku gitau Izzu soh beli Vaseline tok Nenek supaya bibir lembab. Mak dia siap nak kasi duit lagi tapi aku cakap murah je....

Cik abang aku tak tahu cemane rupa Vaseline tu. So terpaksa le aku ikut dia. Beli kat Watson. Pastu sapu ada Pak cik tolong sapu tok dia.

Aku sedih tgok nenek tue. Nanti aku dah tua mungkin cenggitu. Kite kene muhasabah diri btol tak.... Apapun Tuhan Maha Mengetahui... Nenek semoga cepat sihat.....

Malam tue balik g tgok wayang citer Punisher... emenagn BEST... Leh kasi a few bintang.... Ganas giler.... Balik dah mengantok....

No comments: