Wednesday, February 22, 2012

Our Baby Shopping Spree....

Hmmm perut dah makin besar... Barang banyak yang dah beli dan banyak juga yang belum beli. Oops... tunggu hujung bulan ni nak beli tilam, botol susu, warmer, sterilizer dan macam2 lagi....

1. Baju sumer tue rasanya dah cukup tapi nafsu nak beli memang ada.... Meh tgok baju yang mak yong dah beli... So teknik melipat baju adalah menggetahkan setaip set... supaya senang nak amik dan kemas... Kalau mintak tolong En. Hubby amikkan so kira selamat closet. Nak lipat tak yah cerewet sgt... amik suar and baju, then gulung dan getahkan... Agak praktikal cara ini. Ada 17 pasang tak silap.


2. Atas tue blanket dan towel. so tak digetahkan sebab tak bayak baju. 4 helai tuala dan 2 helai blanket je yang kami beli. Cukuplah tue.

3. Barang mandi, pampers, nappy liner - Sengaja beli yang dalam beg senang nak bawak jalan2. Ada 2 set. Satu untuk kat rumah satu lagi tok jalan2. Pampers beli sikit2 dulu sbb nak tgok kesesuaian baby juga.


4. Mengikut petua orang cina, mula2 baby baru lahir, pakaikan dia denga baju yang baby lain dah pakai untuk kuatkan aura dan semangat. So tak aderlah baru. Nilah dari mami long... Perasan tak. Ada 2-3 helai yang lebih kurang sama dengan yang baru. Walaupun lama thanks yerk... Sebenarnya banyak lagi yang mami long kasi tapi shortlist yang ini sahaja. Ada towel dan blanket yang tak boleh nak amik sbb dah penat berdiri amik gambar2 ni... susun atas katil.


Botol susu belum lagi. Dah pre order brand Avent-bel;i murah jer. So hujung bulan ni baru dapat. Costing beli barang2 ni berapa. Hmm malas nak kira sbb anak sulung memang pakai banyak sket. Tapi toksah le beli yang mahal2... Stok baju amik yang bawah RM 12 sepasang shud be okay. Tilam tgah dijahit. So harap bersabar yerk....

No comments: