Wednesday, August 14, 2013

Perempuan Mulut Tempayan

Hmm aku disoal oleh seorang lelaki.... Inin soalan pertama

"Apa maksud perempuan mulut tempayan? Perempuan itu gemuk ke? "

Adush jangan salahkan dia sebab dia memang tak paham peribahasa melayu sebab dia memang orang cina... Gelak sakan dengan pemahaman dia aku pon betulkan pemahaman dia....

"Aiyo bukan dia gemuk macam tempayan tapi dia tak boleh simpan rahsia la...."

"Alamak kenapa dia kata perempuan buka orang mulut tempayan.... " Serius soalan kedua buat aku terkedu... Betulkah perempuan memang tak boleh simpan rahsia? Benarkah perempuan kene kongsi dengan seseorang mengenai satu perkara baru mereka akan lega....  Soalan berikutnya dalah Kenapa tempayan....

Malangnya dulu aku tak ambik kelas satera, jadi aku kurang bijak nak analisa... Tolong saya... tolong saya....

Sekian....

No comments: