Wednesday, November 3, 2010

Carilah Rezeki Ibarat Kamu Hidup Sepanjang Zaman...

Alkisah semalam.... Aku dan suami pergi ke rumah mertua kami.... Nak tahu kisah selanjutnya... hehehehehehe..... Datang je... alamak.... ada anak sulung ler... so hold the idea dulu okay... Bukan aper... kalau boleh jgn ader pihak ketiga... Budak tue ader... Nyampah.... Kenapa 2 hari tak nampak... Huhuhuhu saya gi keje ngan Lidya... so tak leh nak mai sini.... Setelah malam mula merangkak... cewah.... Hubby pun bukak intro...... Mula2 memang skeptikal... Bila aku buka utusan baru percaya... Tanya prosedur... Erm... Tapi aku pelik dengar jawapan mother in law ku....

"Cukuplah dengan apa yang ader".... Hmmm macam sayang jer... Sbb kita kene usaha mencari rezeki ibarat nak hidup sepanjang zaman... Dengan kelebihan ini kita bersedekah dan lakukan amal ibadat..... Tapi aku tak salahkan dia... Bagi aku, dia sukakan benda yang tak merunsingkan kepala. Yelah usia macam ni, memang ingat nak pergi haji dan amal ibadat yang nak dilebihkan.... Aku nak beli kalau ader rezeki... Memang aku nak beli... so aper yang aku buat cuba pinjam dekat orang yang ader... so kalau ader rezeki memang aku akan beli..... Jawapan masih diam... Macam Marul diam... Takpelah.. aku faham... sbb bila bab duit nie memang susah nak cakap....

Hubby cuba je try meloan... Yelah kami perlu pikirkan masa depan.... 5k macam tak boleh.... Kalau 2.5k tue macam boleh.... Mari kita lihat siapa yang bagi.... Kalau bagi kami terima kasih... kalau tak bagi... kami terima sahaja... Tak kecil hati pung....Sbb mungkin ada rezeki yang lebih baik....

Erm.. balik hati gumbira hahahaha.... So my dear tanya... U rasa dapat tak... Dear.. kalau tak dapat... Tak aper... tak ader rezeki... so jgn kecil hati... At least u tahu u mencuba... Sekurang-kurangnya tak ralat bila kita tak perolehinya....

Then nak try my mum plak... Mana lah tau ader rezeki ku.... Rezeki allah beri kita kene usaha sendiri...

Kadang2 aku sedih tgok diri sendiri... Struggle for future nest.... Yes but I will make sure it is gold nest.... Where I can rest in peace... Zaman skarang tak sama macam dulu... Adakah anda setuju.... Saya setuju.... Hoyeh....



No comments: