Tuesday, November 9, 2010

Jalan2 Shopping Beli Saham....






















Alkisah Petronas...

Ahaks.... Alkisah seorang minah balik kampung pergi bertemu ibunya.... Nak beli saham... Kui2... Pagi dah mengadap bank... Cam bese kuar duit kat tabung haji... Then pergi ke cimbeng... huhu tak paham apa bahasa yang dia gitau then pergi mebeng... Pastu disuruh pergi ke mebeng Hang Tuah.... semua ini berlaku di Sojid Tanah...

Seterusnya sampai di Plaza Hang tuah Melaka yang tercinta barulah aku ketahui bahawa kene buka akaun CDS dulu... Oh... apakah Pusing2 then jumpalah Melaka Securities... I like.... tapi apakan daya aku tak bawak buku akaun.... Dah turun mak gitau dia bawak plak buku akaun CIMB dia... Adush... Joki mak den yo... Then apa lagi selesai uruskan hal dia... Then Remisier suh aku mebeng soh justifykan akaun aku....

Aku pon gerak kesana... Mereka memang membantu... Terpulang pada aku... Dgn ATM kad tak bawak aku pon pergi... Orang di bawah memang mebantu sampai kat atas tak boleh sbb CA... So aku gitau memang aku pakai e statement... Setelah itu suruh turn bawah print statement... Ada Ah So ni saun aku tak leh print bla3... Aku saun dalam English.... Dia diam then trus suruh aku print.... Dah print naik balik tok dia certified... Akhirnya terima kasih semua....

Then gi balik kat Melaka Securities aku daftar.. Adush sistem down dosh.... Og Gosh... Mak dah setel tinggal aku jer... Then aku nak mintak excuse setel juga.... Alhamdulillah.... Balik nak belikan mummy.. tapi decline.. 3 x try... Then aku gitau jem kot esok u datang apply tau...

Malam aku balik meeting then aku gi beli... Berjaya... tapi dapatkah aku 10 lot ini... Kita sabar yerk.....

Joki den adolah... Walaupun penat terkejar2 sana sini aku tetap bangga sbb aku tahu prosedur... Huhuhuuhu

Itulah shopping yang penat... Kalau dapt bestlah... tapi tak dapat tak best lah...

No comments: