Saturday, November 13, 2010

Nasihat Untuk Kepada Semua Isteri2 Sekalian

Aku nak bagi tips and pandangan sedikit mengenai statement or cerita or whatever yang tgah hot dalam fb skang... Bila isteri dah tak cantik....

Erm apa pandangan aku yerk.... Okey skang aku nak kupas sikit demi sedikit....

1. Perawakan saya biasa sahaja, tidaklah hodoh, sedikit gempal setelah melahirkan 3 orang anak - Dia sepatutnya kena confident yang dia tue cantik walaupun tak berapa cantik. Sbb cantik tu subjektif. Kalau dah rasa tak berapa menarik kene berusaha untuk jadi lebih menarik. Semua orang cantik. Even Oprah yang tak cantik tue nampak cantik. So pergi kelas make up ke dress up ke whatever ke untuk menampakkan diri dia cantik. Memang cabaran dapat pasangan yang lebih menarik jadi dia sepatutnya dia sahut cabaran tersebut.

2.
Kebanyakan belanja rumah seperti ansuran rumah dan kereta, saya yang menbayarnya demi suami yang mempunyai gaji tidak seberapa. - Aku selalu tgok dengar kes tidak apa macam ni. Pernah terjadi kat orang yang berdekatan dengan aku. Sepatutnya bila dah macam ni dia kene amik kesempatan untuk mengawal segala perbelanjaan suami dia. Sbb kalau semua kita buat, kita yang bayar memang lelaki akan rasa seperti tak diperlukan. So kene amik kesempatan untuk kaut semuanya. Orang Cina punya prinsip semua duit kene isteri yang pegang baru boleh jadi kaya. Kalau yang dah sedia kaya tue lain cerita. So jgn terlampau berdikari. Kita kene make sure suami sedar tanggungjawab dia. Walaupun tak cukup untuk semua sekurang-kurangnya kita tahu duit dia pergi mana. Memang nampak macam kontrol suami, tapi lagi elok macam ni dari OUT OF CONTROL..... So certain decision pasal kewangan kene bagi suami buat keputusan jugak.... Baru dia rasa ada empowerment...

3.
Saya memakai tudung, dia nampak biasa saja, tetapi dia tidaklah sentiasa tertarik kepada saya semasa di rumah seperti cuba mencium saya, memeluk atau memegang saya,biasa shj - Kadang-kadang tak salah kita mulakan langkah pertama. Gedik sket.... Tapi kene cara... Lelaki bukan tak suka tapi malu sokmo... So kene lah proactive... Do someting to get the attetion.

4.
Baru2 ini saya mendapat tahu dia mempunyai kekasih di tempat kerja sendiri. Gadis tersebut bukanlah muda dari saya tetapi sudah berumur 30 tahun. Saya mendapat tahu juga yang suami saya sering ke rumah gadis tersebut semasa waktu kerja. Hubungan yang terjalin nampaknya telah sampai ke tahap hubungan seks. - Kenapa sampai dah peringkat macam ni baru boleh realize... So kene selalu perhatikan gerak geri jgn bebas sangat.... Then leh cakap tiada ransangan... laki tu memang penipu.. so sabar lah...


5. Tapi aku turut bangga walaupun dah berpisah dia tetap berusaha untuk mencantikkan diri. Apa yang aku nak nasihatkan kau tuntut segala yang boleh tuntut biar padan muka ex kau dan betina sial tue....

No comments: