Wednesday, September 7, 2011

Oh CIMB.....

Wah hari nie CIMB call aku... bukan sbb tak bayar utang tapi suruh aku tambah utang. Utang aper. Utang ASB... Saham Amanah nie... Hmmm rasanya loan aku dah cukup tinggi.... Sampai kengkadang tak bayar then ada mak tiri tolong igatkan aku okay....

So aku dengan selambanya merejek dia..... Kat sini aku nak senaraikan apa tak bestnya ASB loan dan apa bestnya ASB loan....


Tak best nye ASB loan

1. Tiap2 bulan kene keluar duit.... pergh kalau seploh ribu okay ler tok 63... cuba bayangkan kalau macam aku seratus ribu.... Pempaham jelah.....
2. Kalau miss bayar - mak tiri mesti call
3. Kalau extra bayar tak ada pon thank u ke i love u too ke.... geram.....
4. Bajet mesti lari kalau allocation bayak so tak boleh....
5. Ermegency mesti kene cari duit lain.... Arghhhh
6. Time dividen kuar mesti gatal nak pergi joli atau kene setelkan utang lain....
7. Tak leh buat pergi haji... tah lah ada kata boleh ada kata tak....

Bestnya ASB loan

1. Apapun ini adalah tool untuk orang kebanyak untuk mencapai simpanan seratus ribu kalau sabar.....
2. Modal sekali dan untung berkali.....
3. Sejuk mata bila tgok duit dividen
4. Force saving tok orang yang tak boleh saving....
5. Sikit2 lama2 jadi Petronas twin tower.... (hahahahha peribahasa aku...)
6. Kalau dah seploh tahun leh jual..... Kaya....
7. Boleh buat modal nak kawin kene lah simpan awal2 okay....

So bergantung pada individu... sbb apapun disini yang bayar adalah tuan punya badan....

Ok cow... cek it out....

No comments: