Saturday, December 10, 2011

Celebrity Malaysia yang digilai Para Suami

1. Rozita Che Wan
Aku rasa memang sumer laki yang dah kawin mesti kenal mak janda ni. Mana tak nya walaupun umur dah dekat 4 series tapi still hot. Tapi bila aku kadang2 baca artikel tentang dia. Pergh mekap memang makan masa 1-2 jam okay. Belum masuk set rambut segala bagai. Pakaian plak mesti nak menunjukkan susuk tubuh yang power. Well memang dia bangga sbb cuba tunjuk artis lain yang boleh maintain macam dia. She is still single aka menjanda tapi reporter slalu bagitau ramai VIP himpit. Apapun aku tak nafikan she still hot at her age and aku harap masih hot macam tue bila umur dah macam tue.

2. Siti Nurhaliza
Siapa tak kenal dan siapa yang tak berminat nak kenal. Cantik, lembut, sopan, kaya, bergaya, humble beriman. Ini mungkin trait wanita melayu yang semakin pupus. Tak semua orang dikurniakan kesemua tue. Kalau ada 3 pon dah kira okay. Tapi kalau tak ade langsung menunjukkan trait gadis melayu semakin pupus sampai kene buat realiti tv okay. Yang ini aku suka sbb duit dia memang makan tak habis and dia banyak properties. Bab nie memang aku nak follow.

3. Angelina Lavocah
Walaupun dia banyak kontroversi dengan gambar yang tah pape, tapi kalau masuk majalah berebut lelaki beli sbb bila dia posing bukan saja menggiurkan tapi boleh buat mereka semua tido malam dan besok pagi kene mandi wajib. Ramai yang kutuk bla3 tapi bila artikel pasal dia keluar paper adalah orang pertama yang google. Dah bertunang dan baru putus. Bakat memang ada, dan mungkin boleh dicungkil untuk movie xrated.

4. Fasha Sanda
Hmm saper tak kenal. Ratu Drama Malaysia. Banyak gak iklan pakai muka dia. Suara yang menggedik tapi kalau aku panggil hubby aku dengan suara macam tue dia kata bulu roma dia berdiri. So mungkin sbb tue ramai perempuan yang dah bersuami dan bernoyfriend selalu anti dan based on the track record pun tak payah aku nak explain kat sini. Majalah memang suka letak topik pasal dia sbb nak jual. Well masa 1st time aku rebonding akibat fruss dengan cik hubby sebab menolak cinta suci, sbb rambut yang tebal dan kerinting, aku dikatakan macam Fasha oleh my sista and brother tapi nama dioalah kepada Fasha Sunita. Aku suka kat disiplin dia buat kerja. Orang yang pernah dikaitkan dengan dia, Hans, Yusri(ada kata dia punca Yusri Erra bercerai), Ally Iskandar, Qabil Ambak sampai nak kawin, Jejai (sampai mamat ni jadi duda), Johan(botak Juvana)

5. Maya Karin
Pontianak paling lawa - budak sekolah tak takut tengok hantu yang buat teknik rebonding. Status J juga. Aku pernah katakan lebih berseri daripada dia dalam facebook sbb minum nescafe dan makan innershine. Well aku tak nampak dia nie lawa sangat personally tapi mungkin rambut dia yang panjang tue buat lelaki suka. Untuk aku bela panjang macam tue memang aku rasa sangat stress sbb besok pagi2 nak keringkan bila pakai tudung bukan senang. Hmm dia pernah kawin dengan Mat Salleh, saper i tak sure. Then ada gossip sikit2 dengan Hans then Yusri tak silap. Then dia banyak no comment manjang. Tapi minah ni kaya sbb banyak shop lot kat mont kiara yang rege few million okay.

6. Nora Danish
Walaupun status , tapi dia muda. So memang masih menadi idaman. Susah nak buat gaya comel, sweet macam tue. Sweet Girl Next Door. Dia tak jadi ratu drama macam Fasha Sanda walaupun mereka memang tak kawan. tapi drama dia banyak yang mengekploitasi kecomelan dia dengan kepala senget sebelah dan senyuman yang namapk semua gigi. So far jarang giler jadi ratu air mata. Tapi bila jadi budak SPM pangkat tiga jual nasi lemak, perghh... agak mantap lakonan yerk. Sampai aku pon terpikat. Cute and natural. Dia kahwin dengan Jejai pastu bercinta dengan saper aku pun tak sure.

7. Tiz Zaqyah
Hmm sejak demam Nur kasih, dan lakonan mantap senior aku kat SGB dulu iaitu Remy Ishak, memang meletop minah ni. Bibir dia seksi, ramai yang bagitau macam tue. Yang lain bese kot. Lagi dia ni sesuai tok watak budak baik. So far belum lagi diberi cabaran tok watak jahat. But too early babe maybe lepas nie dia dah matang dalam lakonan. Yang aku tau penah kecoh sbb dituduh menelefon Jejai pagi2 buta oleh Fasha Sanda.

8. Erra Fazira
Ni ratu filem dan ex Miss Malaysia. Memang ramai yang tergila2kan dia. Lemah lembut dan aksi gemalai. Memang tinggi. Aku rasa yang paling tinggi skali sbb skala dia boleh measuk Miss Universe. Perghhh.. Sejak putus cinta dengan Awie ramai VIP yang nak kat dia. Then bercinta dengan Yusri, kahwin. Grand giler siap ramai raja dan anak raja datang sbb frust. Then jadi J. Pastu bercinta dengan Hans Isaac then kahwin sekali lagi dan dapat baby comel dengan Ungku Imran. All the best Erra.

9. Lisa Surihani
Less kontroversi. Pandai cakap. Lawyer okay. So memang power. Mula berlakon memang harap muka yang lawa. Tapi sbb dia banyak buat komersil so tue yang laku. Cepat belajar. Aku suka time Adam Maya. Then banyak jer yang dia berlakon tapi filem tak silap aku cuma tgok kat wayang Ombak Rindu, yang lain memang aku tak tgok pon. Tunggu donload yerk. Pakwe terkini Yusry. Merancang nak kawin. InsyaAllah.
10. Neelofa
Hmm budak belasan tahun ni. Wa salute belajar memang pandai. Boleh jadi doktor kalau dia nak. Tapi sbb maths dia power, dia berlakon satu episod 2 ribu- aku rasa. Itu baru extra belum jadi heroin. Skang aku rasa monthly almost 10k permonth. Not bad for a beginner. Tapi bab pandai tue memang susah nak dapat. All the best. Dulu dengan Shah Jaszle, then skang Hans.

Tapi kalau kita perasan, semuanya memang terpikat kat lelaki yang hampir2 sama. Hans, Yusri, Jejai, ini top 3 yang masuk dalam list. Kenapa aku tak pasti sama ada the guys prefer girls like this or the girls prefer guys like them. Cuma persamaan yang aku nampak rambut panjang mengurai. Memang lawa sbb aku cuma mampu bertahan 2 bulan je rambut panjang macam tue.

No comments: