Wednesday, December 28, 2011

Movie that Will Bring Tears...

Argh aku suka layan certain movie berulang-ulang kali sampai boleh hafal skrip dan antaranya adalah movie yang boleh buat aku menangis. Kadang2 orang jadi pelik pesal nak layan movie sedih sorang... Tapi sebenarnya nak buktikan yang aku masih ada perasaan belas kasihan... Awkward and weird...

Malam tadi aku layan "Langkah Mak" hmmm memang sedey btol citer nie... dan here with the movie that I will shed some tears....


1. Langkah Mak aka Step Mom
Kenapa aku sedih sbb aku rasa mak kita nak kita dijaga dengan sebaiknya walaupun dia tahu dia akan mati. Every mom worst nightmare adalah terpaksa pergi untuk selamanya dan tinggalkan anaknya tanpa memikirkan ketakutan untuk menghadapi kematian tapi lebih kepada siapa yang akan jaga anak kita. Lagi sedih bila ex husband nak kahwin lain dan we have to let go our children at the same time kita kene gunakan masa yang ada sebaiknya untuk memastikan we dont miss a thing eventhough we will. Aku rasa sbb tue most mother will cry when their daughter esp time kahwin. Bukan cliche tapi memang sedih pon. Tak caya cuba tgok time kita kawin mesti mak nangis....

2. Kiamat aka Armegeddon...
Anak perempuan yang rebel dan bapa yang tegas. Macam aku dan adik beradik yang lain. Father show love in different way. Tapi masa time dia nak selamatkan dunia dan cakap dengan anak dia pergh.... aku tgok lelaki pon sedehMore tantrum means more love... Ye kot.. Apapun Liz Hurley memang perempuan yang paling sesuai watak sedih macam citer Armegeddon, Hulk, LOTR...

3.  Titanic
U jump I jump.... and promise not to give up. Ohhh sampai skarang lagu my heart will go on to berhantu aku rasa...

4. Ghost
Citer hantu yang sedih tapi aku cuma tgok a few time kat tv sbb aku tak suka hero tue so toksah pelik lah cuma suka Demi Moore jer...

5. Troy
The part father want to claim the son bodies.... I am kissing the hand of the man who killed my son.... Pergh... padahal dia boleh bunuh je tapi watak Peter O Toole yang meberi kesan khas dalam hatiku...

I love sad movies when I want to remind myself that we need to have feeling..... Tapi hubby aku mesti pelik kenapa nie... lalalalalala... Dia sangat-sangat jarang buat aku nangis so aku perlu buangkan sket air mata yang berlebihan untuk mengelakkan hati menjadi keras seperti batu....

No comments: