Tuesday, February 26, 2013

Beza antara lelaki dan perempuan gemuk

Hmmm kisah sepupu aku yang beritahu... "suami nak buat kenduri kesyukuran kalau dia dapat kuruskan badan"... Luahan dalam facebook dia menyebabkan banyak komen dan tips yang orang bagi macam mana nak kuruskankan badan...

Aku agak kesian bila dengar statement hubby dia tapi dalam masa yang sama aku riso sebab bila badan dia hampr dua kali ganda dari dulu menyebabkan dia mengalami masalah kesihatan... Dulu masa sekolah saiz lebih kurang saiz ku... Skarang... aiyo.... aku masih saiz dulu tapi dia dah mula jadi macam tu... Nak kata dia kuat makan tak pulak tapi aku pelik kenapa jadi macam itu... Hubby dia pulak sama naik dengan dia....

Kalau perempuan gemuk
a-Sure kene kutuk - anak baru 1 badan macam orang beranak 4.... adush pedih sungguh...sabar ye saper yang kene....
b-Dimomokkan dengan suami akan cari lain... Adoi.... kalau kurus pun belum tentu dia tak buat perangai... sebab gemuk itu hanya alasan....
c-Pakai baju tak cantik - Hmmm ada je baju yang sesuai... iaitu... Jubah dan baju kurung pilihan berfesyen adalah agak terhad.... Sebab kalau korang masuk H & M.... mana ada plus size... Butik PEACE ada...
d-Orang perempuan gemuk ni memang sensitif kalau bincang topik yang mengatakan pasal obesiti... sebab dia rasa kita mengata dia... Sebenarnya tidak.... General topik okay...
e-Kalau dia makan dengan orang yang makan portion yang sikit macam aku - Hmmm alah kau tak payah diet-diet makan jer.. Padahal memang tong saya kecil okay...
f-Selalu rasa Low self esteem.... 

Apapun kalau badan anda sedikit chubby pastikan kolestrol ada rendah... Sebab nanti takut penyakit mendatang....

Kalau lelaki gemuk
-Agak beruntung sebab lelaki boleh berikan alasan yang isterinya pandai jaga kalau lepas kahwin kurus... Alamat si isteri dipersalahkan tidak menjaga suaminya dengan betul  
-Lelaki menganggap mereka seksi sebab kalau mereka mencapai kejayaan membulatkan perut... kata mereka dapat PJK....
-Masih boleh berfesyen sebab majority ada saiz yang diberikan - melainkan badan macam Kuman....
-Selalu rasa poyo....

Moralnya.... tak kira gemuk atau kurus... kena bantu pasangan kita sebab kita kan nak susah dan senang bersama....

No comments: