Saturday, February 16, 2013

Suami Buat Perangai

Hamboi cepat sungguh nak baca entry ini.... Well yang buat perangai bukan suami aku... Tapi aku nampak dan tahu suami dia buat perangai.. So what should I do... Buat tak tahu sebab dan doakan semuanya baik-baik belaka...

Kadang-kadang bila benda macam ni berlaku adakah selaku aktivis wanita mesti aku baking wanita walaupun aku tak berapa sangat dengan wanita bernama isteri ni... Mesti dia tension bila dia tahu... Ada anak lagi... depan baik belakang semoga... Allah memberi penerangan ke dalam hati-hati mereka... Tapi kenapalah sampai jadi macam ini... Mungkin sebab kurang pencerahan...

Macam bese kalau nampak muka aku mesti buat tak kenal atau pandang tempat lain... Jgn risau... Tak ada sampai aku nak snap gambar pon... Sebab mungkin dah kahwin pun... Tahniah... Walaupun tak jemput...

Apapun aku cuma boleh kunci lirik ini... Aku tak mahu hakimi dia atas satu kesalahan itu sebab hakikatnya dia mungkin lebih tinggi darjatnya disisi Allah dari aku... Cuma sila bertanggungjawab atas apa yang aku tahu dan nampak...

Untuk Cik Isteri... sila bersabar dan berbincang sebelum ambil keputusan yang konkrit... Of course marah itu ada tapi nasi dah jadi moi.... Semoga bahagia selamanya.... Walaupun tak berapa suka dengan orang lain jangan kita menjadi gembira dengan kejatuhan dia...

No comments: