Friday, February 22, 2013

Kisah Novel Cinta

Hmmm nak kata aku penggemar novel, amat jarang sekali aku beli Novel tapi aku akan baca Novel yang dibeli oleh kakak aku akan dipastikan dibaca...By the way memang minat aku membaca so tak pelik apesal novel, surat khabar, majalah dan lain-lain akan aku baca...

Sekarang banyak pulak kes Novel diadaptasi jadi Drama... Telenovella dan Filem... Wow untung lah sapa jadi pelakon... Of course cerita kegemaran rakyat malaysia adalah cerita romantik.... Huhuuhuhu... 

Klisenya dalam most cerita... Kahwin mula-mula tak berapa suka, orang ketiga, suami kaya... then halangan keluarga at last happily ever after... Serious plot yang basi pulak... Tapi kenapa orang suka.... Terus terang apa yang aku nampak budaya masayarakat Malaysia dah mula sama dengan budaya Masayarakat Hindustan... sebab asyik dengan kisah cinta cinta dan cinta... Tetapi kenapa kalau ikut statistik perceraian semakin meningkat dari masa ke masa...

Bagi aku sekarang pembuat filem dan drama perlu ambil satu langkah baru untuk menjadi drama mereka bermutu... hmm kenapa sebab bagi aku kalau setakat drama nak jadikan macam mee segera maka umphnya pun mee segera.. Takkan ada orang nak repeat tengok. Adalah rugi sekiranya filem itu cepat basi...

Okay sekarang antara drama yang memang tak berapa nak basi yang aku suka tengok

1. Ahmad Durrah - Silat dia best...
2. Nora Elena - Hmmm plot dia lain sket...
3. Gemersik Kalbu - Hahaha kelakar
4. Ayub
5. Jujur Aku Dayus

Yang lain tengok online then no repeat... Pergh....

No comments: