Monday, January 19, 2009

Financial Planning and Financial Prudent...

Hmm skarang dah masuk 2 bulan aku tak gunakan Credit Card.. Tapi hari tue sbb projek nye pasal swipe 200. But bos dah bayar balik... So nak dijadikan cerita.. mula2 memang susah.. A few time tinggal RM 20 je sampai hujung bulan... Tapi semangat betul2 kene kuat. Smalam dengan beraninya aku memotong kredit kad aku.. Pergh.. cuaks gak.. tapi semagat waja and yakin diri aku pun cuba buat yang terbaik untuk diri sendiri.

Sedih gak tak dapat beli baju baru.. kasut baru... seluar baru.. makan best tapi kene belajar berjimat seaadanya. Lepas nie baru boleh pikir nak tambah investment ke.. saving ke.. dan memacam lagi. Banyak ilmu yang aku dapat dengan belajar berjimat.. Skarang baru aku paham kenapa mak ajar aku berjimat cermat. Kalau dengan dia memang jarang beli baju. akan guna selagi boleh guna. Seluar pun amik yang takde brand. Yang penting tiap2 bulan menyimpan sbb kekadang kita tak tau bile memerluka..

Nak ikutkan cukup memang sampai bila2 pun tak cukup. Jadi kene berusaha pasti jaya...

Bila baca web dgr pasal kredit kad issues... hmm aku jadi bersyukur sbb tak jadi cenggitu...

No comments: