Wednesday, November 16, 2011

Aku rasa kesian....

Kalau dulu memang aku tak suka giler. Memang kadang2 rasa nak buat benda tak baik nak balas dendam. Tapi biasalah mesti tak buat dan selalu percaya pada karma... Buat tak baik mesti dibalas tak baik. My EX HR. Pity her. Dulu dialah yang sentiasa bermasalah dengan aku. Hmm bukan dengan aku jer, tapi semua orang. Tapi lepas kes kemalangan yang dialami dan hampir berapa lama dia tak datang keje rasa kesian pula. Walaupun sepatutnya cakap padan muka.

Macam biasa mendoakan lebih baik dari meminta yang tak baik setelah benda tak baik datang pada dia. Aman juga pejabat bila hampir dua bulan dia tak ada. Kurang orang menjerit. Sunyi pon ada. Aish ridu ker. Hahahaha. Cuma auditor tak dapat menjalankan tanggungjawab dengan sempurna.

Memandangkan sekarang HR dipegang oleh orang lain so gaji tetap jalan itu yang penting. Biler teringat balik apa yang dia pernah buat sepatutnya waktu sekarang aku gelakkan dia guling2 tapi aku tak buat macam tue, malah lebih risau pasal kalau mc dia silap letak condition pasti kene amik cuti tanpa gaji. Arghhhh kesian pon ader. Semoga cepat sihat dan mc ditulis condition hospitalized walaupun amik outpatient treatment untuk memastikan gaji dapat penuh okay...

Sekurang-kurangnya dari perasaan ingin tahu aku tahu pasal hal2 berkaitan dengan HR ni macam mana nak claim warded leave. Hmmm best juga dapat belajar benda baru. Bila ingat balik, betul kata ustaz. Dendam tak perlu dibalas. AllahMaha Adil. Bila kita menyaksikan balasan yang Allah bagi mesti kita lebih muhasabah diri dan mendoakan lebih baik untuk orang yang pernah buat tak baik pada kita. Apapun Subhanallah..... Yang lepas itu biarkan berlalu.

No comments: