Wednesday, November 2, 2011

Pleaselah Have Some Standard

Btul juga kita kene terima nasihat orang....So Cik A, sila terima nasihat Cik B. Jangan ikutkan hati....

A: Aku tak puas hati dengan statement yang menyakitkan hati nie...
B: Statment apenya cer citer cer citer....
A: Ade ke patut ada orang bagi statment yang aku kontrol gaji suami aku...
B: La kalau ko kontrol alamat ko suruh suami kau keje cam nak mampus kan.... then ko joli sakan... Aku tgok dia happy jer... apa dia nak sumer leh dapat... planning ko cantik aku kadang2 pun jealous... Cuma beselah kadang2 terover budget... but u manage well what...
A: See aku cuma manage bukan kontrol... sebab kita kalau tak kontrol nanti then to burst....
B: Orang yang bagi statement tak leh nak kontrol gaji laki dia kot... so dia jealous bila tgok ko boleh manage gaji laki ko.... dia tak boleh kot....Sebab dulu ada orang tak puas hati laki aku bagi duit nak belanja... tiba2.. nak pertikaikan... yelah takkan laki aku nak bagi kat dia... rupanya dia tak dapat duit dari laki dia...
A: Bukan aku nak kata apa, kalau aku jahat aku nak je tayang slip gaji laki dia yang banyak utang tue.. baru terbeliak mata sumer orang...
B: Realitinya ko bukan jahat... Tak ada faedah langsung kalau ko nak buat macam tue... melainkan boleh memotivasikan diri kau nak jadi lebih baik. Tapi tak ada faedah pon kalau setakat nak tunjuk kat orang dan niat kau nak malukan orang...
A: Betul... nilah masalahnya... bila berniat nak buat jahat mesti tak buat... haish.... sebab hati tak cukup jahat nak buat jahat.... Nak buat benda jahat memang senang je setan nak hasut... nasib baik kau tak hasut...
B: Have some standard please. Lagipun aku bukan setan...Kalau kau buat benda yang sama, apa beza kau dengan dia. You are equally disgusting. Pleaselah have some standard. First you are not disgusting... secondly you are much better than that...
A: Yeah tinggi sangat standard aku macam mak datin...
B: Bukan, maksudnya kita tak perlu nak main cara kotor. As long as kau berjaya manage the financial very well, then orang cuma boleh kata itu dan ini tak betul bla2..... Tapi kalau dia tak ambil tindakan terhadap hidup dia sendiri... kau faham2 jelah... Kalau sekarang hutang peribadi dah banyak tue... lets see what happen in 2-3 years down the road... Dah jangan buat macam tue... Positif terhadap segalanya....
A: Tapi aku sakit hati....
B: Come on jangan ikutkan hati... Rasional... beselah bila PM bentang bajet yang bagus pun kene kritik bla2... inikan kita executive biasa....
A: Hello aku dah naik pangkat....
B: Yolah... tai kar chee... tapi yang penting humble.. jgn pandang rendah kat orang...
A: Kalau orang pandang rendah kat kita... ? Camner plak...
B: Kalau dia lebih segala-galanya jadikan motivasi untuk jadi lebih baik.. tapi kalau dia kurang plak... itu cuma... jealous jer... sampai mati pon tak kan hilang.... Erm... hutang banyak camtue dia buat apaer...
A: Entah aku tak ambik tahu langsung... dia beli share Felda agaknya....
B: Pergh kalau betul dia beli alamatnya dah kaya dah skang... mau 350 lot tue... dah boleh beli honda...
A: Yelah kot.... Ferrari aku ada dua belas kat umah pun tak cukup parking....
B: amboi jemah kau tak mau kalah yerk.....
A: Tak aku cuma buat lawak pesal ko tak gelak....
B: Tak le kalau hutang camtue habis kat kita takper.... tapi kalau habis kat orang lain..... amacam....
A: Not my life and I don want to bother....
B: Oklah... dah nak time makan nie... Ko citer bebanyak memang tk ader selera kang....

No comments: