Wednesday, October 6, 2010

Ask Me Nicely.....


Ni Malam tdi punya cerita....

Dah ler balik lambat... Ot ler katakan.... nak kene masak malam lak... skang makan sayur jer... So apa lagi aku pun masak...

Adinda : Sayang tolong kemas depan
Kanda: Kemas aper....
Adinda: Ala tolong ler kemas depan.... barang tu tolong susun... kat meja....
Kanda terus mengemas tapi halfway trus sambung tgok t.v. Eiii geramnya.... pesal macam tak reti kemas.... Maybe penat kot... Sbb sebelum ni dia kemas tak ada masalah pun....

Lepas masak aku kemas jelah tanda protes... Dia wat derk jer.... Isk tak jalan jugak.... So how?

At last tertidur.... Aku pun mandi... Erm ati dah sejuk sket... So tak yah marah2 lelama... Bukan dia tak pernah kemas pun... Cuma malam ni jer....

So aku pon suruh dia makan... Nak makan sayur jer....

Dinda: Sayang makan lah...
Kanda: Jom makan sama.... (Isk tak makan kang dosa tau)
Kami pon makan dan berborak...
Kanda: U kene buat tok i sayur camni hari2 tau
Dinda: Ala mintak tolong kemas sket dah tak nak buat.... Malas lah....
Kanda: I bukan tak nak buat cuba mintak tolong lembut sket... Kiss pon tak ada... Tak ada mood ler...
Dinda: Oic kasar ek.... Kang lembut sgt u kata gedik....
Kanda: Jeling jer....
Dinda: Tolong buat air ribena... (cium kiri kanan)
Kanda: Okay...

Oleh sebb gedik lebih.... dapat air ribena refill lagi... Hehehehhe So gedik kene lebih....

2 comments:

sekamar rindu said...

salam..

sayur bagus untuk kesihatan....

Suziey said...

btol... tapi saya dah rasa macam kambing