Thursday, October 21, 2010

Saya nak Simpan Duit....

Mcam mana nak simpan duit..... Saya nak simpan duit secara konsisten... Sekarang saya tak boleh simpan duit secara konsisten..... Duit simpanan ada tapi cara penyimpanan tidak konsisten... Simpan kemudia keluarkan... erm mana boleh macam tue.... JAdi saya kene ubah teknik menyimpan duit nie... Mengapa ini terjadi.... Skarang... saya kene buat post moretem diri.....

1. Cita2 saya agak tinggi dalam pelaburan... Banyaknya duit saya habiskan untuk pelaburan.... Pelaburan ini bagus tapi sbb terlalu bercita2 tinggi akhirnya menyebabkan saya agak tertekan dan tidak boleh fokus.... Haruskan saya mengurangkan pelaburan? Saya memerlukan masterplan untuk menjuruskan pelaburan saya.... Skarang... saya kene lebih jurus dan fokus....

2. Perniagaan - Sepatutnya perniagaan menguntungkan... tetapi pengurusan saya tak begitu cemerlang dan menyebabkan ianya tidak terurus... Saya perlu menguruskan duit perniagaan dan menyimpan kesemuanya dalam akaun.... Jgn biarkan mereka bercampur kerana duit kalau bercampur tak nampak kemana....

3. Tabung kecemasan..... Saya memerlukan sebuah tabung yang btul2 untuk kecemasan - longgokan seribu. Jadikan ini petty casha. Kalau keluar kene masuk balik.... Tapi bagai mana......

4. Sedekah- sebenarnya kita perlu lebih banyak memberi untuk menerima... Saya perlu lebih banyak bersedekah....

1 comment:

Ida Fahani said...

hehehe....dah follow dah...
btw...may i have ur phone no...
lets meet up...dah dekat jer kita nih