Sunday, October 17, 2010

Ya Allah Aku Bersyukur Padamu.....

Kadang-kadang aku takut dengan masa depan sbb kita tak tahu apa yang akan terjadi.... akan lebih baik atau akan lebih buruk.. Semua orang mengharapkan yang terbaik dalam masa depan... Aku betul2 menghargai apa yang aku ada pada masa kini hingga kalau boleh aku tak mahu dengan masa depan.... Kadang kala aku excited dengan masa depan sbb pelbagai rancangan yang aku lakukan untuk masa kini....

Masa kini kami belum lagi diberikan allah rezeki yang dipanggil anak... Kadangkala bila mengkaji ekonomi kami... aku rasa allah Maha Adil sbb tak beri aku rezeki itu sekarang... Bermula dengan aku sakit... kemudian suamiku sakit kemudian kami baru bermula untuk hidup berdikari.... Walaupun macam2 yang menguji kami.. kami tetap teguh... Aku sedar banyak benda yang aku perlu bersyukkur...

Aku bersyukur kepadaMU Ya Allah kerana punyai seorang suami yang penyayang.. memahami dan bertolak ansur... Aku pohon pada allah agar sikap ini berterusan sehingga ke akhir hayat...... Aku berdoa andainya ditakdirkan aku pergi dahulu, kau berikanlah kebahagiaan untuknya bersama insan lain....

Aku bersyukur kepadaMU Ya Allah kerana punyai keluarga yang mengambil berat tentangku... Walaupun kadangkala kami bertengkar tapi itu lumrah dunia... Itulah warna keluarga kami.... Kami kuat bila diuji... Kami akan selalu ingat mengingati... aku pohon kepadamu Ya Allah kau payungi keluarga dari segala bala bencanaMu... Azab kuburMu... Azab nerakaMu.... Kurniakanlah kami kebahagian di dunia dan akhirat... Berikanlah kami rezeki yang baik...

Aku turut bersyukur dengan rezeki yang Allah telah berikan kepadaku... aku tidak mewah tetapi tidak pernah tidak cukup makan... Aku tidak kaya tapi tidak pernah meminta2..Kadangkala aku sedar apa yang aku perolehi adalah lebih baik dari sesetengah hambaMu yang lain... aku perlu menghulur kepada mereka juga.... InsyaAllah... akan kulakukan walaupun sedikit untuk bekalan di hari akan datang....

Aku turut bersyukur diberikan kesihatan yang baik buatku diriku, suamiku dan keluargaku... semoga kami terus dilindungi olehmu.....

Alhamdulillah......

No comments: