Monday, October 11, 2010

Story Mori... Popia

Alkisha malam jumaat..... Aku memang dah nampak dapur tu senget tapi wat donno jer.... Hmm skali ader orang telah melihat dapur sengetku dengan berani nak ejas.... Prang prung.... Kan dah cakap wat donno jer... see wat happen...Terpaksalah mengalihkan apa yang patut.... Sapu situ dan sini...

Kan mood dah lain.... Hmm pas mandi solat dan tidor....

* * * * * *

Yuhuuu oleh kerana hari ahad cuti sabtu macam2 nak buat kat rumah.... OMG... rumah memang macam tongkang pecah.... ada orang bertukang..... Adosh.... tak pat nak merelaxkan diri.... Sudah penat... Tapi biler msuk dapur.... Alahai.... Thanks sayang... wat susah2 jer... Walaupun duduk sini tak tau sampai biler... tapi selesa sgt.... Dapurku telah diupgrade.... Syoknye.... dapur kabinet RM30... Walaupun bese2 tapi i puas hati dah ler... Dengan kepenatan yang melampau gua pon mengagahkan diri untuk untuk mengemas dapur.... sbb nak nampak cantik.... aku pon mengasid dapur tersebut... amik kau termuntak2..... Tapi hasilnya memang santek.... Mengemas dari 5.30 sampai malam.... Hasilnya.... memang puas hati....Cantik berseri macam muka kene peeling.... kikiki

Jadi sbb dah tolong buat kabinet hubbyku perlu diberi upah.... Malam tu masak le Nasi Goreng Ikan Masin... bagus btol beras Faiza ni... nasi pon lambat basi... Erm malam ni nak tido umah inlaw la plak.... Ada orang dah hint nak makan popia.... Erm... ok2 esok akan ku gigihkan menggulung popia... dah dekat setahun lebey gua tak buat popia... sedap ke tak rasa ni... takkan rasa vanilla kot...

Esok dengan gigih aku pon buat ler popia... Pagi2 bagun menggoreng dan sagat barang2 yang perlu.... Dah masak... isk2 kene gulung.... So gulung jgn tak gulung... Tak ader orang tolong... dulu adik2 aku tolong... skarang terkonteng2 Akhirnya siap digulung... Tanya cik hubby nak makan ke dia kata nanti sat petang....

"Rajin buat popia sue" puji Mak Cik
"Dekat setahun orang tu mintak, kesian dia" aku sengih...

Petang tepat pukul 4.00 ada orang dah mintak popia... Aku pon goreng ler... rasa aper lah karang... hmmmm Goreng buat air teh.... Macam bese cik hubby ke dapur nak ngetest... Terbaik katanyalah... Hati aku mesti lah kembang.... sape tak kembang sey....

Tah kenapa semua orang bagun tido kemaruk nak makan popia.. sampai pak long pon masuk makan... Oh ada lagi tok esok... aku berbisik... Skali pusing tgok macam kene goreng lg. Abg ipau ku datang so kene lah habiskan.... Tamatlah riwayat popia gorengku..... Pujian bertubi2.... Ayoyoy ayat macam nak popia lagi jer... tahun depan baru dapat yerk....

No comments: