Thursday, September 25, 2008

Bekiranyaaaaaaaa

Aku geram btol ngan boss aku skang. Ada ke patut tolak komisyen aku RM 38. Geram siot. Alasan kene based dkt nett selling price. Tapi tak pe. Kalau nak blah aku akan buat macam Miss Choong. Proof myself then baru blah. Tak payh nak berdendam. They treat me quite okay. Tp i need to improve my self.

Dulu aku rasa privelege skang makin lama privelege aku dah ditarik until aku tak rasa privelege to keje sini.

1. Dulu aku rasa gaji dah okay. Tp skang bile sume kompeni lain dah ikut trend so aku rasa dah ketinggalan.
2. Dulu komisyen prompt skang kene tgu disbursementlah. Mcm2. Byk giler citer.
3. Boss dulu syg sket kat aku. Yg skang suke buli aku je.
4. Boss dulu bgi pressure tp fun, skang bagi pressure and boring.
5. Dulu dok atas skang dok bwah
6. Dulu tak de CCTV skang dah nak pasng.

Walau apapun aku kene usaha untuk training ni betul. Aku nak pastikan kejayaan aku dalm industri nie. Apa yang aku kene ada

1. Usaha
2. Grooming (stail attract orag bli rumah ngan orang bli training lain)
3. Humble (kene tanamkan dalam diri.
4. Trust on the product (so baru aku leh present ngan baik)
5. Cekal and brani. (Sape kata kalau buat training tak leh cover exspenses aku??) Mesti boleh nye.
6. Jgn pressure kene enjoy buat training.

Eventhough nanti aku tglkan kompeni ni. Aku ttp bersyukur sbb byk yang aku belajar. So kat sini aku stat dr bwah dan rasa betul2 macam mana jadi orang bawah. So bile di atas aku tak buat orag bawah cam tue. Kompeni mmg okay cuma kat sini SLOW. Dan aku tak nampak progress aku kemana. At least skarang kalau asku mulakan bisness so bile lagi seploh tahun aku dah boleh faham sepak terajang dunia koperat.

Contohnya dulu time aku mula2 belaja ngan H bukan nama sebenar. Dia siap leh saun "Ai takkan graduate bende simple pun u tak tau". Then bile aku train sape2 pon aku ajar bebetul supaya tak jadi macam mana aku kene dulu. Tak harapkan apa2 balasan cume aku harap akan datg aku dpt belajar the right way gak. eventhough kalau orang kata kita ajar sume nanti orang akn legih dari kiter. aku ttp tak caya sbb bagi aku Ilmu kalau kie kongsi ttp akan bertambah.

No comments: