Tuesday, October 21, 2008

Hati Menangis dan Rindu Bertandang Lagi....

Hati Menangis......

Kenapa menyakitkan bila kita sayang seseorang.... Lebih menyakitkan kalau seseorang yang kita sayang buat kita sakit hati... Ntahlah sejak akhir2 nie keadaan tak sama macam dulu. Macam aku cuba buat tapi gagal. Kadang rasa malas, give up dan penat nak buat semuanya tapi dihargai.

Memanglah he just spoil my mood. Tapi alasannya tetap sama.. Mintak maaf.. kali aku betul2 terasa.. Sedih sangat dan marah gilerr sampai tak boleh nak tido.. Tapi tak siapa yang tahu.. Susah sangat ke nak faham diriku ini... Aku nie menyusahkan kee... Payah sangat ke nak teruskan semua nie.....

Aku tak nafikan dulu mmg aku susah nak serius dlm perhubungan... tapi bile nak serius jadi macam nie maybe lebih baik untuk aku jadi macm dulu sebb sakitnya tak macam skarang... Merajuk kene pujuk hati sendiri.... Marah orang pun tak sedar... Semua kene telan.... Dulu tak macam ni.... Aku merajuk kene pujuk diri sendiri... Orang merajuk pun aku kene pujuk jugak.... Kene kuatkan diri ni...

Memang manuasia buat salah dan minta maaf tu perlu.. Persoalannya disini kalau berharga tak kalau kata2 maaf tu bukannya datang dari hati.. Hanya nak menyedapkan hati orang lain jadi maaf tu dihulurkan... Apa yang aku minta kalau betul minta maaf atas kesedaran tak pe.... Tapi ntahlah...

Rindu Bertandang.....

Benarkah rindu diucapkan hanya bila perlu.....
Benarkah rindu datang tanpa arah tuju...
Pastikah ia sebuah rindu....
Betul orang kata kalau rindu disimpan hati akan menjadi sendu....

Pabila rindumu bertandang lagi....
Rindulah pada yang sudi...
Kenapa mengharap rindu pada diriku yang tak pasti...
Mesti menyakitkan bagi orang yang rindukan aku tapi aku tak boleh berikan hati ini....
Bukan niat nak mengguris mana2 hati...
Tapi hati ini telah dimiliki....
Jangan terus menguji kesetiaan diriku ini...

Tapi dulu aku pernah merasakan rindu SEBEGINI....
Merindu pada orang yang tak SUDI....
Merindu pada sidia yang tak PASTI....
Menyemai rindu yang aku tahu parah bakal merobek HATI.......
Tapi aku tetap berdegil untuk menyemai rindu itu diam2 SENDIRI...
Pedihnya seperti membakar DIRI....

Syukur pada ILLAHI kerana dia yang pernah kurindu menjadi SUDI.....
Dia yang ku rindu menjadi semakin hampir PASTI....
Tapi kadang kala hampir merobek HATI...
Tapi demi rindu itu aku tetap tabahkan DIRI....

No comments: