Friday, October 17, 2008

Kini Kembali

Setelah sekian lama aku pun balik ke Melaka. Mula2 kalau ikutkan still nak degil lagi tapi kene igt bukan org lain tapi mak dgn ayah. So tak payah menyusahkan diaorg lagi. Dia mak cam beselah kene drama air mata. Tapi turn ayah plak kene sembur. Aku tak menjawab sgt trus walh off camtu. Bru lega sume dah setel.


Amik EL. Chua pon paham kot. Tapi Jac tak tau la. Miss Lee dah last day. Sedey gak tapi life must go on. Adik paper Geog mlm tadi tolong dia supaya dapat study and masuk sesikit. Aku doakan dia dapat asrama penuh so kemelut tak panjang.

Balik opis, buat le apa yang patut. Mind dah clear sket. Aku mtk sgt agar nanti bile dah berumahtangga aku tak kene atau suruh pasangan buat pilihan sama ada family atau pasangan kita. SEdih dah kurang.

Borak ngan Eib pasal A. Hmm dia siap leh cakap "Tak salah kalau orang nak berusaha" Aku pun belum ada ikatan yang pasti. Ikutkan hati yang nakal leh je nak buat tapi.. tak boleh ikutkan hati. Tapi aku pelik ngan adik aku sowang nie I think he still favor A. Ye ke peluang org lain still ada. Cuba pikir kalau orang lain anggap camtu kat Izzu tercabar beb aku. Tapi bile highlight mende2 nie kat dia, dia leh kata tak kisah. Kadang2 aku rasa macam nilai aku ni tak seberapa kat mata dia. Aku bukan nak dia merayu tapi at least fightlah. Ntahlah..... Reason cakap mende2 camni nak kasi semangat kat dia tapi tak berapa berkesan. So kene guna cara lain... Dia bukan ptt dicabar sebegitu.. Tapi bile ckp lebih2 dia kata dia tahu apa yang dia patut buat. Ntahlahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Tapi sekurang-kurangnya kenelah sahut cabaran macam nie barulah nampak sayang kat aku.. Dak Along soh amik oppurtunity nie nak soh cpat ikat. At least merisik then baru bertunang bulan 2. Aku nak ckp ngan dia takut plak dia kata desperate. Tapi at least bila dah tunang orang fokus aku lebih jelas. Mcm skarang mmg fokus jelas.. tapi hati kita tak tau sbb keputusan masih di tangan aku dan aku bebas buat keputusan sendiri lagi. Bagi aku apa pun kesetian yang paling penting. Skarang ni kene sabar dan tenang. Kene igt saat manis dgn dia. Lpas nie nak start buat buku scrap so that nanti kalau sedih, marah , merajuk or papepun aku kene tgok baru boleh igt kebaikan dia. Keperihatinan dia. Dan apa2 pun ttg dia yang menyenangkan hatiku..........

No comments: