Thursday, October 20, 2011

Mak Ayah saya minta maaf

Hmmm entry kali ni agak emo. Aku dulu selalu jadi jahat dan menjawab cakap ibu bapa aku. Kini setelah 28 tahun... macam2 perbuatan yang mengguris hati mereka... mereka telah maafkan.. Tanda kasih sayang seorang ibu dan ayah...

Lepas tue I got pregnant.... Dulu selalu dengar mak cakap "Nanti kau ada anak, baru kau faham perasaan mak" memang ayat tue klise... dan kadang2 aku menyampah tapi hadapkan.... Skarang baru aku faham maksud mak... Kadang nak menangis bila mengenankan kejahatan silam... apapun... mak.. ayah... saya minta maaf....

Hmmm then I become pity for my in law.
Nak cek up pun tak orang nak teman.... Setelah beberapa kali bagitau suami... akhirnya dia bertanya... Hmmm macam tulah....

Geramnya bila ada orang yang buat tak tau dengan semua yang berlaku pada orang tua tue... Kenapa bila dia sihat semua cucu dia jaga... tapi bila dia nak pergi cek up tak ada orang boleh teman dia... kesiannya....
"Abang, kalau semua orang jadi tak guna, u please jgn ikut diaorang.
Kita akan jadi ibu bapa... Hidup ni "What goes around comes around... so please yerk.... be a good son/child. Tang lain jadi tak guna i tak kisah but u are my husband."

Hari nie, buat pertama kali suami pergi temankan ibu dia... Hmm harapan saya semoga ibunya cepat sembuh dan sihat....

Sekian.....

P/s: Anak mama -  jadi anak yang taat pada Allah, Nabi dan Ibu Bapa.... serta hormat orang tua....

No comments: