Monday, October 24, 2011

Nasihat untuk Suami.... Cik Jemah...

Hmmm kenapa bila saya menasihatkan suami ada yang terasa....Cik jemah suka sentap sorang2... kenapa yerk... Saya menasihatkan suami sbb dia suami saya... Janganlah nak melayan perasaan kalau cik jemah bukan suami saya.... tak elok sbb nasihat itu khas untuk dia... Untuk cik jemah kalau nak pergi cari tempat lain okay... sbb anda bukan suami saya jadi bukan bidang kuasa saya nak nasihatkan anda...

Lepas tue... melobi sana sini.... Ini mungkin hobi cik jemah dari dulu... tapi saya tak suka melobi sbb saya tau orang yang melobi sana sini ibarat anjing menyalak bukit... akhirnya apa jadi pada anjing dan apa jadi pada bukit... itu peribahasa yerk.... Argh.... sekali lagi saya nak tekankan...  nasihat itu untuk suami saya... kang aku tulis gak nama dengan ic suami aku kang... tapi pesal plak orang lain nak cedok nasihat saya.... lepas tue pandai2 translate sendiri....pleaselah cik jemah... get a life... kalau tak ada orang nak nasihatkan anda itu bukan masalah saya... mungkin tak ada yang sudi... so cik jemah boleh cari kat dalam blog orang lain... terapi minda yerk...

Cik jemah begitu ambil berat pasal suami saya sbb bila saya nasihatkan dia cik jemah nak bagitau kat sumer orang. Tapi cik jemah nak tau suami saya tak suka bila orang melobi dan berkempen sana sini pasal dia. Kalau ikhlas ambil berat, cik jemah kena paham apa yang dia suka dan apa yang dia tak suka... tapi kalau setakat nak buang masa cik jemah yang tak tau pergi mana tue silalah cik jemah buat benda yang lebih berfaedah...

Suami pun bertanya apasal pulak cik jemah... nak sebok bila saya nak menasihatkan dia... saya senyum dan tanya saya tak sibuk pasal orang lain tapi mungkin mereka punyai masa atau terlampau suka dengan hasil tulisan saya....

No comments: