Friday, October 28, 2011

Tugas berat selaku Menteri Kewangan....

Diam tak diam bulan depan, 20 Nov 2011 genap 2 tahun aku dan suami dinikahkan... aka kahwin paksa.... keh3... paksa konon... paksa awal jer... lain2 rela tau... ok... malam tadi aku trperasan yang kami kahwin 25 Nov... apa lagi dia nak bet 50 sbb aku silap... persediaan bese2 jer... sbb hari2 adalah hari istimewa... Aku ingat nak antar bunga kat dia biar kene gelak satu opis... sure merah muka dia yang pemalu tue... Apapun yang nak dilakukan... biar ikhlas....

Ok... selaku Menteri Kewangan untuk diriku dan suami secara rasmi... Tugas dipikul makin berat... Beselah bila dia bagi duit... senyum sampai telinga tapi bila dia minta duit aku mesti tanya macam2... I bukan nak kontrol ye kanda nak pastikan kita berbelanja secara hemah... Cik abang akan bagi duit pada saya untuk diuruskan.. secara berhemah... kan best kalau dia kata nah sayang ni sumer untuk u joli... tapi belum jadi realiti lagi mimpi aku nie... hohoho....

Next month Faiz dan Intan akan diijab kabulkan.... Wow... si comel dan si nakal... hehehhe pandai2 je aku... tapi semoga bahagia sehingga ke akhir hayat... En. hubby telah highlight memerlukan almost 1k untuk kereta dan perbelanjaan... mana saya nak cekau... ada saper sudi nak kasi pinjam.... kalau aku cakap tak der... mesti muka dia jammed.... Hmmm sayang2....

Agaknya macam manalah orang yang jadi menteri kewangan..... Dato Seri Najib... tiba2 menteri minta itu ini... takkan nak gitau mayo chen... mau haru biru... apapun... berhutang biar berhemah... berhutang kene bayar.... berhutang biar mampu... berhutang biar setiap tahun berkurang... itulah caranya.... Rasanya next month baru nak simpan 1k... tapi sbb Menteri Pengankutan dah minta 1k untuk kete dia... hmm kene lah....


No comments: